BMW F20 forum - BMW F21 forum
bmw 118d sportline - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x Showroom (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Topic: bmw 118d sportline (/showthread.php?tid=100)

Pagina's: 1 2


bmw 118d sportline - Pieterbmwf20118d - 01-03-2018

Tijd voor een paar foto's van mijn BMW. De auto staat op winterbanden nu. Gister terug gekomen uit Oostenrijk na een rit van 12 uur(veel file gehad) en een topsnelheid gehaald van 215 ongeveer. De auto reed geweldig, ben in 1 keer doorgereden naar huis en onderweg geen last van mijn rug gehad. ondanks dat ik twee meter ben.  enige minpuntje waar ik mij aan ergerde was dat het oude type stuur net te klein is waardoor ik, omdat ik er iets verder van af zit soms niet het gehele instrumenten paneel kan zien. 


met vriendelijke groet,
pieter
ps: ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het werkt met foto's toevoegen.

[Afbeelding: %3Ca%20href=]

[Afbeelding: IMG_0697.jpg]

[Afbeelding: IMG_0696.jpg]

[Afbeelding: IMG_0700.jpg]

[Afbeelding: IMG_0651_1.jpg]

[Afbeelding: IMG_0650_1.jpg]

[Afbeelding: IMG_0701.jpg]

[Afbeelding: dEwBPw]

[Afbeelding: eQ9LHG]


bmw 118d sportline - Admin - 01-03-2018

Mooie sportline Pieter[emoji106]

Een aantal foto's werken (nog) niet. Je kan foto's uploaden naar imgur.com en vervolgens op het forum plaatsen door middel van de [IMG] tags.

Je kan ook foto's direct uploaden naar het forum, echter is dit wel beperkt tot max. 1mb per foto.


bmw 118d sportline - F20 Rob - 01-03-2018

Nette wagen Pieter.
Leuk toertje om je bimmer eens goed uit te proberen [emoji964][emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: bmw 118d sportline - h3b - 01-03-2018

Bandenspanningsmelding bij 200+ km/h. Ik neem aan dat je deze melding de hele tijd al hebt gehad. Of is dat het gemis van je bandenspanningssensoren op de winterset?
Maar in ieder geval een mooie 1 serie. En die zware spiegelkappen staan hem goed.
Ben zelf iets langer dan 2 meter en herken gelijk jou opmerkingen met betrekking tot zitcomfort (perfecte stoelen als ik het zelf mag zeggen) maar daarmee ook de beperkte kijk op het dashboard. Dat laatste heb ik maar geaccepteerd als één van de weinige minpunten die de auto heeft.


bmw 118d sportline - Patrick - 01-03-2018

Ziet er goed uit![emoji6]

De bandenspanning melding zou ik indd ook niet zo fijn vinden met zo'n snelheid [emoji28]

Als je geen sensoren in je winterset wil plaatsen, kan je er ook voor kiezen om het TPMS systeem te vervangen door RPA. Het laatste systeem maakt gebruik van de ABS sensoren en werkt altijd. Je mist dan alleen de weergave van de spanning en temperatuur in je idrive.

Dit kan dmv coderen.

Heb je verder nog een wishlist? Plannen?[emoji4]


RE: bmw 118d sportline - Pieterbmwf20118d - 01-03-2018

dank jullie wel!

klopt in de huidige winterbanden zitten inderdaad geen sensoren in mijn zomerbanden wel. 
het to do lijstje is als volgt:

20 januari laten chippen bij BR-performance naar ongeveer 190 pk en 400 nm koppel
eind januari laat ik de auto coderen bij bmw coderen.nl met een navigatie update
en voor in de toekomst (even doorsparen) een facelift stuur.

groeten pieter


RE: bmw 118d sportline - h3b - 01-03-2018

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met BR-performance. Staan hoog aangeschreven dus dat zal wel goedkomen.
Als ik zo brutaal mag zijn, wat kost het het tunen daar? En wordt er onder elke optie (eco-pro, comfort, sport en sport+) een tuning aanpassing gedaan?

Wat betreft je navigatie update. Die zou je ook prima zelf kunnen doen. Heb de mijne nu 2x zelf ge'update. Het enige wat je echt nodig hebt is een lifetime FSC (Frei Schalt Code) en daarna kun je onbeperkt updaten. Deze FSC kun je vanaf een €25,- al op internet vinden. De navi updates zelf zijn ook prima te vinden op internet (torrent of via mega). Update duurt bij mijn +- 100 minuten. Heb hem beide keren ge'update tijdens het rijden. Daarnaast, een keer meekijken bij iemand die het voor je kan doen is zeker geen slecht idee. Al is het alleen al voor het gevoel.


RE: bmw 118d sportline - Pieterbmwf20118d - 01-03-2018

(01-03-2018, 04:30 PM)h3b schreef: Ik ben benieuwd naar je ervaringen met BR-performance. Staan hoog aangeschreven dus dat zal wel goedkomen.
Als ik zo brutaal mag zijn, wat kost het het tunen daar?  En wordt er onder elke optie (eco-pro, comfort, sport en sport+) een tuning aanpassing gedaan?

Wat betreft je navigatie update. Die zou je ook prima zelf kunnen doen. Heb de mijne nu 2x zelf ge'update. Het enige wat je echt nodig hebt is een lifetime FSC (Frei Schalt Code) en daarna kun je onbeperkt updaten. Deze FSC kun je vanaf een €25,- al op internet vinden. De navi updates zelf zijn ook prima te vinden op internet (torrent of via mega). Update duurt bij mijn +- 100 minuten.  Heb hem beide keren ge'update tijdens het rijden. Daarnaast, een keer meekijken bij iemand die het voor je kan doen is zeker geen slecht idee. Al is het alleen al voor het gevoel.

hoi, 

het kost 590 euro all in. het is een hoop geld, maar ik wil het liever in 1 keer goed doen.  als het goed is is het gewoon 1 tuning en als ik de auto op sport zet wordt alleen de gasresponse aangepast en het aantal toeren wanneer er wordt geschakeld. en als de auto in eco stand staat wordt de gasresponse geminderd.  



de navi update + coderen kost 100 euro totaal. Met lifetime fsc zoals u al zei. 50 euro voor onbeberkte coderingen en 50 euro voor het updaten van het navigatie systeem, die versie die er nu opzit komt uit 2014 en ik merk dat tie het vaak fout heeft.


bmw 118d sportline - BMW F20 - 01-03-2018

Klinkt goed! Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met BR. Vergeet je grafiek niet te delen[emoji6]

Er is overigens een vrij eenvoudige manier om 10% korting te krijgen bij BR. En het coderen + update kan ook een stuk voordeliger. Een forumlid kan je daarbij helpen (volgens mij had ik je daar al eerder op geattendeerd). Bespaart je zomaar 100 euro. Dat is alvast een begin voor je nieuwe stuur[emoji6] stuur mij maar een PB als je meer wil weten.

Mooie f20 heb je[emoji106] Die spiegel kappen zien er inderdaad strak uit[emoji4]


RE: bmw 118d sportline - Pieterbmwf20118d - 01-03-2018

(01-03-2018, 07:24 PM)BMW F20 schreef: Klinkt goed! Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met BR. Vergeet je grafiek niet te delen[emoji6]

Er is overigens een vrij eenvoudige manier om 10% korting te krijgen bij BR. En het coderen + update kan ook een stuk voordeliger. Een forumlid kan je daarbij helpen (volgens mij had ik je daar al eerder op geattendeerd). Bespaart je zomaar 100 euro. Dat is alvast een begin voor je nieuwe stuur[emoji6]

Mooie f20 heb je[emoji106] Die spiegel kappen zien er inderdaad strak uit[emoji4]

hoi,

klopt ik heb al contact gehad met desbetreffende forumlid, Ik vind het voor mijzelf wel zo netjes om het te laten doen door bmw coderen.nl, omdat ik al een afspraak heb staan met hun en hij mij al een paar keer heel netjes en snel te woord heeft gestaan. voor in de toekomst zal ik de naam onthouden van het forumlid. 

ik ben weel heel benieuwd hoe je 10 procent korting krijgt bij br-performance, zou u dat willen vertellen aan mij? (mag ook in een privebericht)

ik zal als ik bij br -performance ben geweest een stukje over hun schrijven met hoe ze te werk gaan, foto's, en de grafiek.

met vriendelijke groet,

pieter