BMW F20 forum - BMW F21 forum
Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW (F20 / F21) Styling (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Topic: Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m (/showthread.php?tid=108)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


RE: Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - Robberto - 01-30-2018

Ik wilde eerste ook precies die wielen halen! Maar toen kwam ik in Duitsland een setje 386M tegen die ik niet kon laten liggen voor de prijs. Staat er heel mooi onder zo Patrick. Onze auto's lijken idd wel wat op elkaar haha. Op een meeting komen we elkaar wel tegen denk ik. Angel


RE: Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - BMW F20 - 01-31-2018

thumbup thumbup Netjes.

De voorzijde past precies in de wielkast! Achter had misschien nog 1cm breder gekund Wink


RE: Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - JohnvdH - 01-31-2018

Ben benieuwd naar je foto's als je 'm gewassen hebt ....


RE: Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - Patrick - 02-04-2018

En de beloofde foto's:

[Afbeelding: YA8rHDo.jpg]

[Afbeelding: ISMJp78.jpg]

[Afbeelding: NfqTOX9.jpg]

[Afbeelding: M9cZmOB.jpg]

En inmiddels weer terug naar de winterset... Velgen gewassen en in de Meguiars Wax:

[Afbeelding: vYaALJ0.jpg]


Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - F20 Rob - 02-04-2018

Ziet er echt super uit Patrick [emoji106]
Zeker in combinatie met de kleur van jou bimmer, past echt mooi bij elkaar [emoji3]

Ik zie dat je op de foto’s de originele naaf-kapjes er op hebt zitten. Blijven die wel zitten tijdens het rijden?
Bij mij zaten ze namelijk erg los en pakte ik ze er zo weer uit [emoji849]
In vergelijk tot de bijgeleverde naaf-kapjes die wel super strak vast zitten.


Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - Patrick - 02-04-2018

Thnx[emoji106][emoji4]

De naafdoppen passen goed hoor. Zit er gewoon strak in. En ik heb er drie dagen mee rond gereden.

Misschien dat jij de lipjes wat naar buiten kan buigen, zodat het beter in je velg klikt?


RE: Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - M140i - 02-05-2018

(02-04-2018, 06:34 PM)Patrick schreef: Thnx[emoji106][emoji4]

De naafdoppen passen goed hoor. Zit er gewoon strak in. En ik heb er drie dagen mee rond gereden.

Misschien dat jij de lipjes wat naar buiten kan buigen, zodat het beter in je velg klikt?

Knap hoor deze velgen, ik ga ze me ook aanschaffen denk ik in 18”. Hoe zit het met die autom. ventieldoppen , ik vind die wel peperduur en ik las dat de ingebouwde batterij niet te vervangen valt en maar max 6j meegaan  Undecided

Welke foutmelding krijg je zonder die dingen en zijn die niet makkelijk over te bouwen van je oem velgen ?


Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - Patrick - 02-05-2018

De TPMS ventiel sensoren bedoel je? Als je andere velgen zonder sensoren plaatst krijg je een foutmelding op de bandenspanning. Het overplaatsen van de sensoren kan, maar kost je iedere keer montage en balanceren van de banden. (zomer/winter set).

Je kan TPMS weg coderen en RPA activeren. Dan heb je wel een bandenspanningscontrole systeem. RPA werkt met de ABS sensoren.

RPA Is wel beperkt. Geen individuele meting, geen realtime bandenspanning en temperatuur weergave.

Als je met runflat rijdt is een TPMS/RPA een must..


Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - F20 Rob - 02-05-2018

(02-04-2018, 06:34 PM)Patrick schreef: Thnx[emoji106][emoji4]

De naafdoppen passen goed hoor. Zit er gewoon strak in. En ik heb er drie dagen mee rond gereden.

Misschien dat jij de lipjes wat naar buiten kan buigen, zodat het beter in je velg klikt?


Ik heb ze eens naast elkaar gehouden, maar er zit bij mij wel verschil in de lengte van de lipjes waar op hij klemt.
Ik zal jou tip eens opvolgen.
Heb nu de bijgeleverde kapjes er op zitten. Die heb ik in kleur gespoten en daarna de logo’s er op bevestigd. Ziet er prima uit.
Nu alleen even afwachten hoe lang het goed blijft [emoji6]


Nieuwe zomerset - M Performance - 18" 8J ET40 style 405m - F20 Rob - 02-05-2018

@M120i

Bedankt.

Zelf heb ik geen TPMS maar RPA.
Als Patrick dit voor jou kan omzetten naar RPA dan scheelt dat idd een aantal euro’s.
Met RPA krijg je ook netjes een melding als een band leeg of lek is.
Ook zie je in het kluster duidelijk welke band het betreft. Wat je niet ziet, is wat de druk in de banden is.
TMPS is gewoon makkelijker, duidelijker en overzichtelijker zoals Patrick hier boven als heeft uitgelegd.

Hopelijk maakt deze info je keuze iets makkelijker.

Succes [VICTORY HAND]️