BMW F20 forum - BMW F21 forum
Ramen tinten - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW (F20 / F21) Styling (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Topic: Ramen tinten (/showthread.php?tid=117)

Pagina's: 1 2


Ramen tinten - JohnvdH - 01-28-2018

Iemand ervaring met de achterste ruiten laten tinten d.m.v. folie?
Ik wil dat graag laten doen maar twijfel of dat mooi zal zijn?


Ramen tinten - F20 Rob - 01-28-2018

Hallo John, dit is heel persoonlijk. Waar je op kunt letten is de kleur van de folie (tint), welke kleurt het beste bij jou auto en het percentage licht doorlating. Hierbij moet je het praktische in de gaten houden, zomer ideaal, maar in de winter of bij slecht weer belemmerd het zicht (afhankelijk van het percentage).
Ik zelf heb bij mijn auto de ramen zelf getint maar vond dit afbreuk doen aan de auto. Om toch de zon te weren heb ik privacy shades van Laitovo aangeschaft. Geen gaten boren of bevestiging middelen plakken, maar dmv haakjes/ klemmetjes plaats je ze super snel en haal je ze ook snel weer weg (wintertijd). Mocht je zelf een beetje handig zijn en tijd hebben, kun je bijv bij de Action folie halen (€5,00) en zelf eens gaan knutselen. Vind je het niks, dan haal je het zo weer weg. Bevalt het wel, maar is het niet mooi, kun je het uitbesteden aan een professional.
Succes met je keuze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Ramen tinten - BMW F20 - 01-28-2018

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Het is een vak om dit mooi te kunnen afwerken. Het probleem is vaak de dot matrix randen, waar lucht onder blijft zitten. Zoek een bedrijf die de dot matrix vooraf kan verwijderen of luchtbel vrij kan plakken.


Ramen tinten - Patrick - 01-29-2018

Geen ervaring met folie. Mijn ruiten zijn OEM sun protecting glass, optie 420.

Maar er zijn zeker bedrijven die het achteraf mooi kunnen tinten, kijk goed rond! Er zit inderdaad groot verschil in de afwerking.

@F20 Rob
Hoe zien die privacy shades er (van binnen) precies uit?


Ramen tinten - F20 Rob - 01-29-2018

Hey Patrick, je kunt op de website kijken http://www.laitovo.eu maar ik wil tzt (als het weer een keer droog weer is) ook wel een paar foto’s posten hoe het in mijn auto bevestigd zit en staat. Wie weet geeft dat een iets duidelijker beeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ramen tinten - F20 Rob - 01-30-2018

Hallo,

Bij deze zoals belooft een paar foto’s van mijn Laitovo set.

Je kijkt niet gemakkelijk naar binnen.
[Afbeelding: 26e35c3ccd03802da6102fb9e9d809f4.jpg]

Maar wel gemakkelijk naar buiten
[Afbeelding: 86f63ac1f8ba4bed5708da264440a0ae.jpg]

De bevestiging is echt super makkelijk met 3 van deze klemmetjes. Links, recht en boven.
[Afbeelding: 8853b1ef1f80bea3dcbb972ba178b8cd.jpg]

En wat ik zelf wel prettig vind is dat, je zelfs met de ramen open nog steeds zone wering hebt.
En als je de auto parkeert op een warme zomer dag, dat je dan de ramen op een kier kunt laten staan zonder dat je vliegen of muggen in je auto krijgt.
[Afbeelding: 3ae3810bdbb5fc648c47a7c8b7c833ef.jpg]

Zelf heb ik alleen de achterste 2 zijruiten gedaan. Maar er zijn ook shades voor de achterruit (kofferklep) en voor de voorste 2 zijruiten (bestuurder en bijrijder). Waar je volgens de verkoper gewoon mee mag rijden. Al twijfel ik of de Nederlandse wet dit wel toe staat!?

Het materiaal is van een stretch stof gemaakt, waardoor het altijd mooi strak zit en niet gaat hangen of klapperen.
Verder kun je ze gemakkelijk schoonmaken onder de kraan of douche, mochten ze smerig zijn geworden. Even laten drogen en je plaatst ze zo weer terug.

Reden dat ik voor Laitovo heb gekozen en niet voor bijv Sunny-boy enz... enz... is: omdat je bij deze merken gaten moet boren of stickers moet plakken om de privacy shades te bevestigen. Bij Laitovo is dit niet het geval. 3 klemmetjes plaatsen en je klemt ze er zo tussen. Hier door blijft je de auto origineel en zonder beschadigingen.
En qua prijs verschilt het niet veel van elkaar.

Interesse? Kijk maar eens op:
http://www.laitovo.eu


Groet, Rob




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ramen tinten - Patrick - 01-30-2018

@F20 Rob
Duidelijke uitleg en foto's [emoji106] ziet er praktisch uit, vooral het verhaal van de zomer klinkt goed.

De voorruiten moeten 55% licht doorlaten. Ongeacht de manier van blinderen. Geld dus ook gewoon voor deze shades..


Ramen tinten - JarnovedderF2x - 01-31-2018

Mijn ruiten zijn getint bij Ekris waar ik hem gekocht heb. Ziet er netjes uit! Net origineel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ramen tinten - JarnovedderF2x - 01-31-2018

[Afbeelding: c0462d2012e2964864e96214dbe73b43.jpg][Afbeelding: 9d540b263abef8b6c1af5f846f125442.jpg]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Ramen tinten - Admin - 01-31-2018

(01-31-2018, 12:11 AM)JarnovedderF2x schreef: Mijn ruiten zijn getint bij Ekris waar ik hem gekocht heb. Ziet er netjes uit! Net origineel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weet je hoeveel % dit is?