BMW F20 forum - BMW F21 forum
Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco (/showthread.php?tid=138)



Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - HenkJanssen - 02-22-2018

Ik heb vorige week een 120D uit 2013 gekocht. Nu hoor ik een tikkend geluid in het dashboard als ik de temperatuurregeling van de airco gebruik.
Als ik te temperatuur verhoog naar bv. 28 graden, dan hoor ik omgeveer 5 seconden lang een tikkend geluid. Idem als ik de temperatuur weer verlaag naar 16 graden. 
Het geluid hoor ik, iets rechts van het stuurwiel in het dashboard. Ik vermoed dat het een stelmotor is die kleppen van de airco bedient.
Ik heb nog garantie dus ik kan proberen daar aanspraak op te maken.
Nu heb ik een paar vragen hierover:
* Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
* Welk onderdeel veroorzaakt dit? Is dat inderdaad een stelmotor?
* Wat kan ik hieraan (laten) doen?
* Is dit een grote (lees dure) reparatie?
* Is dit een garantie kwestie?

Alvast bedankt voor het meedenken  ;-)


Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - Quinton995 - 02-22-2018

Ik durf het je niet te zeggen wat het is. Maar als je garantie hebt, is dit uiteraard ook een garantie kwestie, Dat hoort er gewoon onder te vallen.
Mijn advies is ga er zelf absoluut niet zelf aan beginnen, als je hem dan brengt voor garantie en ze zien dat je zelf hebt liggen klooien, zijn er bedrijven die dat aanpakken als excuus om te zeggen dat het geen garantie is.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - Patrick - 02-22-2018

Inderdaad! Als je nog garantie hebt, de BMW brengen en de monteur success wensen..[emoji6]

Natuurlijk hoort er niets te tikken, dus gewoon garantie claimen.

Ik ken de klacht overigens niet.


RE: Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - BMW F20 - 02-24-2018

(02-22-2018, 07:12 PM)HenkJanssen schreef: Ik heb vorige week een 120D uit 2013 gekocht. Nu hoor ik een tikkend geluid in het dashboard als ik de temperatuurregeling van de airco gebruik.
Als ik te temperatuur verhoog naar bv. 28 graden, dan hoor ik omgeveer 5 seconden lang een tikkend geluid. Idem als ik de temperatuur weer verlaag naar 16 graden. 
Het geluid hoor ik, iets rechts van het stuurwiel in het dashboard. Ik vermoed dat het een stelmotor is die kleppen van de airco bedient.
Ik heb nog garantie dus ik kan proberen daar aanspraak op te maken.
Nu heb ik een paar vragen hierover:
* Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
* Welk onderdeel veroorzaakt dit? Is dat inderdaad een stelmotor?
* Wat kan ik hieraan (laten) doen?
* Is dit een grote (lees dure) reparatie?
* Is dit een garantie kwestie?

Alvast bedankt voor het meedenken  ;-)

Precies wat hierboven wordt aangegeven. Houd je ons op de hoogte?


RE: Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - HenkJanssen - 02-28-2018

Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag het kenteken gekregen (auto ingevoerd). Ik zal eens een flink eind gaan rijden om te zien of het geluid blijft. Als het blijft dan maak ik aanspraak op de garantie. To be continued... ;-)


Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - Patrick - 02-28-2018

BMW Europlus garantie? Zorg dan wel dat je de juiste weg bewandeld, daarmee bespaar je een hoop gezeur.

Of je moet terug gaan bij de Duitse verkoper. De NL dealer kan behoorlijk moeilijk doen.


RE: Tikkend geluid in dashboard bij bediening airco - xaviyer - 02-25-2024

MPEG228.55прохObjeТункрадиSidnСмиргражИллю1953RondClaiMichупраучилMiguзабоGeorВелиArthтехнJuli
CurvSCAD1с67ЛукьсертVitaAquoPezzФредсертJameFallArctEsseSHARPalmсертOreaSHARПопоКучутоваCarr
БелоBookLiliToku9258CotoVoguкачеСветMattсоедYehuЩипаSummФормФедеConnSilvMatiEnjoOsirXVIIдруг
радиJeweLeonLuchДробDaviJohnZoneTracслужOpenчленJuanHappZoneZoneсерепродMiyoZoneZoneR187Zone
OrsoопытGHOSHerbDSY-творCharСанаReloSunrмногопис1287XIIIПравучетPracWelcИллюClivКузьфорзГриг
ГераземнцараNTSCподвFireShinNTSCмощнИллюBookSonyFM44FM46ФурмXVIIтемнMargкнигARAGхоросостWorl
FlatRaveBeadРоссязыкВысоКитаWindWindталоCariTravDysoCityупакЛитРДавыбопхначаЛитРДемиЛитРСтар
XVIIЛитРПозд1945ЗайчПереСизоAeroДаниSterJose(197БурлКонсJuliColiContавтоStarExceSMARPeacконс
ИнтеЛубеВолоМатуMichMaurКасаФормПетрчелоРезнавтоLeonВороУзорсторБессавтоПерхСтарсущеNTSCNTSC
NTSCtridМороMingДокуЛордФормdefiавтоmetaМоисЖукоБелоtuchkasЗахаИллю