BMW F20 forum - BMW F21 forum
DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen (/showthread.php?tid=19)

Pagina's: 1 2 3 4


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 09-27-2017

Onlangs heb ik de set van GB-Tuning op mijn F20 gemonteerd. Hierdoor krijgt de achterklep bij het ontgrendelen een extra zetje, waardoor de achterklep op afstand volledig kan worden geopend. Bij het ontgrendelen is het eerste stukje op veerkracht, daarna nemen de standaard gasveren het over.

GB-Tuning levert twee veren met beschermhoes (mooie afwerking) incl. een duidelijke montage beschrijving. Het monteren van de veren is eenvoudig zelf te doen. De stang van de gasveren maak je los van de achterklep, hier overheen komen de veren met beschermhoes. De stang bevestig je terug aan de klep en that's it! Montage tijd circa 30 minuten.

Hier koop je de set GB-Tuning

Foto van de gemonteerde veer:

[Afbeelding: WJmYmCR.jpg]

En een filmpje van het automatisch openen van de achterklep:





Voor slechts 20,- euro een prima mod!  Cool


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - BMW F20 - 09-27-2017

Super! Big bang for your buck's thumbup


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - JeroenF20 - 10-02-2017

Handig! Die ga ik ook bestellen Smile

*3-10 Besteld, ben benieuwd!


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - JeroenF20 - 10-06-2017

Ik heb ze vandaag gemonteerd maar er komt wel erg veel druk op het sluitmechanise te staan. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Mijn klep staat nu ook een beetje scheef.


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 10-06-2017

Klopt, het sluiten gaat naar verloop van tijd wel makkelijker. De veersterkte neemt de eerste weken een stuk af. Maar mijn klep staat niet scheef..  Undecided

Maar ik begrijp dat het kenteken inmiddels binnen is? Foto's? Big Grin


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - BMW F20 - 10-07-2017

thumbup Mooie mod!


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - JeroenF20 - 10-09-2017

(10-06-2017, 10:43 PM)Patrick schreef: Klopt, het sluiten gaat naar verloop van tijd wel makkelijker. De veersterkte neemt de eerste weken een stuk af. Maar mijn klep staat niet scheef..  Undecided

Maar ik begrijp dat het kenteken inmiddels binnen is? Foto's? Big Grin

De mijne ook niet meer, had met de afstelling te maken. Schiet ook allemaal niet op nu het 's avonds weer zo vroeg donker wordt. Dodgy

Maar het kenteken is inderdaad binnen. Even kijken wanneer ik weer tijd heb om mijn auto te wassen en foto's te maken, ik wil de wasstraat namelijk zoveel mogelijk vermijden. Ik zal de voorraad poetsmiddelen weer eens aan gaan vullen!

ETON speakers (en ontdreuningsplaten/noppenschuim) zijn trouwens ook binnen, nu nog een dag vinden om de boel te monteren.


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - DennieV - 10-17-2017

Super dit, mis de automatische klep van de E60 nog wekelijks.


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - DennieV - 11-08-2017

Ik heb ze ook gemonteerd maar mijn klep gaat helaas maar een halve meter open, lijkt erop dat de originele gasveren geen kracht genoeg (meer) hebben.
Is dat af te stellen of nieuwe kopen?


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 11-09-2017

Ik heb ergens gelezen dat de gasveren met koud weer minder kracht hebben en je indd kans hebt dat de klep halverwege blijft hangen. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar heb de BMW ook altijd binnen staan, misschien dat dit verschil maakt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk