BMW F20 forum - BMW F21 forum
DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen (/showthread.php?tid=19)

Pagina's: 1 2 3 4


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - DennieV - 11-09-2017

Die van ons staat ook altijd binnen zelfs overdag, wordt ook zeer weinig gebruikt misschien dat het daar ook aan ligt dat de kofferklep soms de hele week dicht blijft.
Anyway, we gaan het zien.


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - JarnovedderF2x - 11-14-2017

Mooie mod patrick ! Super gaaf


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - JeroenF20 - 11-15-2017

(11-08-2017, 10:18 PM)DennieV schreef: Ik heb ze ook gemonteerd maar mijn klep gaat helaas maar een halve meter open, lijkt erop dat de originele gasveren geen kracht genoeg (meer) hebben.
Is dat af te stellen of nieuwe kopen?

Ik heb hetzelfde probleem. Beetje WD40 mocht helaas ook niet baten.


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - M140i - 11-15-2017

(09-27-2017, 09:10 PM)Patrick schreef: Onlangs heb ik de set van GB-Tuning op mijn F20 gemonteerd. Hierdoor krijgt de achterklep bij het ontgrendelen een extra zetje, waardoor de achterklep op afstand volledig kan worden geopend. Bij het ontgrendelen is het eerste stukje op veerkracht, daarna nemen de standaard gasveren het over.

GB-Tuning levert twee veren met beschermhoes (mooie afwerking) incl. een duidelijke montage beschrijving. Het monteren van de veren is eenvoudig zelf te doen. De stang van de gasveren maak je los van de achterklep, hier overheen komen de veren met beschermhoes. De stang bevestig je terug aan de klep en that's it! Montage tijd circa 30 minuten.

Hier koop je de set GB-Tuning

Foto van de gemonteerde veer:

[Afbeelding: WJmYmCR.jpg]

En een filmpje van het automatisch openen van de achterklep:





Voor slechts 20,- euro een prima mod!  Cool

Knap , is dit makkelijk te installeren of toch niet ?

Graag wat info hierover wat er allemaal dient te gebeuren ? 

Thx !  Big Grin


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 11-16-2017

Ik kan het niet uitgebreider omschrijven, dan wat er mijn beginpost staat.

Citaat:De stang van de gasveren maak je los van de achterklep, hier overheen komen de veren met beschermhoes. De stang bevestig je terug aan de klep en that's it! Montage tijd circa 30 minuten.

Meer is het niet, vrij eenvoudig [emoji4] 30 min is nog ruim genomen. De stang van de gasveren maak je los met een platte schroevendraaier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - M140i - 11-16-2017

(11-16-2017, 12:02 AM)Patrick schreef: Ik kan het niet uitgebreider omschrijven, dan wat er mijn beginpost staat.

Citaat:De stang van de gasveren maak je los van de achterklep, hier overheen komen de veren met beschermhoes. De stang bevestig je terug aan de klep en that's it! Montage tijd circa 30 minuten.

Meer is het niet, vrij eenvoudig [emoji4] 30 min is nog ruim genomen. De stang van de gasveren maak je los met een platte schroevendraaier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Heb ze reeds besteld maar domweg niet verder gekeken dan mijn neus...de link genruikt en klik betaal.

Dan pas 5min nadien " wat verkopen die mannen nog ?" En dan pas hezien dat die voor de F20 LCI een andere blijkt te zijn. Nog snel gemaild maar ze hebben het te laat gelezen dus is al onderweg...

Ik kan wel nog weigeren aan de deur hebben ze me gezegd maar die leveranciers van DPD durven nogal eens zonder te tekenen een pakje in de bus of achter het hek te leggen.

Dus OPGELET MANNEN er is een verschil tss die vd F20 en vd F20 LCI ! Big Grin


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 11-17-2017

? [emoji85]

Ik neem aan dat je het retour kan zenden? Maar of dat interessant is ivm verzendkosten...

Ik zie een nieuw "te koop" topic aankomen [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - M140i - 11-18-2017

(11-17-2017, 08:15 PM)Patrick schreef: ? [emoji85]

Ik neem aan dat je het retour kan zenden? Maar of dat interessant is ivm verzendkosten...

Ik zie een nieuw "te koop" topic aankomen [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ja domweg de link gevolgd he en eigenlijk ook wle gedacht de LCI heeft gewoon andere lichten dat gaat wel allemala t zelfde zijn...neen dus.

Hopelijk ben ik thuis als dpd ermee aan de deur staat dan kan ik weigeren en kost het me niks.

Anders ga ik ze idd te koop zetten...

Is dat een groot pakje ? Hoe groot ongeveer en van welke firma kwam het juist zo ben ik zeker welk pak ( want ik bestel wel meer online ) ik moet weigeren.


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 11-18-2017

Klein pakketje, kwam bij mij via DHL. Maar je kan gewoon kijken naar de afzender [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - M140i - 11-18-2017

(11-18-2017, 05:42 PM)Patrick schreef: Klein pakketje, kwam bij mij via DHL. Maar je kan gewoon kijken naar de afzender [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

En was dat GB-tuning of in-trading (van daar kreeg ik de bevestigingsmails) of....