BMW F20 forum - BMW F21 forum
DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen (/showthread.php?tid=19)

Pagina's: 1 2 3 4


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 11-18-2017

Eerlijk gezegd heb ik geen idee... [emoji849]


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - BMW F20 - 11-23-2017

(11-16-2017, 08:39 PM)M120i schreef:
(11-16-2017, 12:02 AM)Patrick schreef: Ik kan het niet uitgebreider omschrijven, dan wat er mijn beginpost staat.

Citaat:De stang van de gasveren maak je los van de achterklep, hier overheen komen de veren met beschermhoes. De stang bevestig je terug aan de klep en that's it! Montage tijd circa 30 minuten.

Meer is het niet, vrij eenvoudig [emoji4] 30 min is nog ruim genomen. De stang van de gasveren maak je los met een platte schroevendraaier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Heb ze reeds besteld maar domweg niet verder gekeken dan mijn neus...de link genruikt en klik betaal.

Dan pas 5min nadien " wat verkopen die mannen nog ?" En dan pas hezien dat die voor de F20 LCI een andere blijkt te zijn. Nog snel gemaild maar ze hebben het te laat gelezen dus is al onderweg...

Ik kan wel nog weigeren aan de deur hebben ze me gezegd maar die leveranciers van DPD durven nogal eens zonder te tekenen een pakje in de bus of achter het hek te leggen.

Dus OPGELET MANNEN er is een verschil tss die vd F20 en vd F20 LCI ! Big Grin
Is het allemaal nog goed gekomen?[emoji16]


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - M140i - 11-23-2017

(11-23-2017, 07:49 PM)BMW F20 schreef:
(11-16-2017, 08:39 PM)M120i schreef:
(11-16-2017, 12:02 AM)Patrick schreef: Ik kan het niet uitgebreider omschrijven, dan wat er mijn beginpost staat.

Citaat:De stang van de gasveren maak je los van de achterklep, hier overheen komen de veren met beschermhoes. De stang bevestig je terug aan de klep en that's it! Montage tijd circa 30 minuten.

Meer is het niet, vrij eenvoudig [emoji4] 30 min is nog ruim genomen. De stang van de gasveren maak je los met een platte schroevendraaier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Heb ze reeds besteld maar domweg niet verder gekeken dan mijn neus...de link genruikt en klik betaal.

Dan pas 5min nadien " wat verkopen die mannen nog ?" En dan pas hezien dat die voor de F20 LCI een andere blijkt te zijn. Nog snel gemaild maar ze hebben het te laat gelezen dus is al onderweg...

Ik kan wel nog weigeren aan de deur hebben ze me gezegd maar die leveranciers van DPD durven nogal eens zonder te tekenen een pakje in de bus of achter het hek te leggen.

Dus OPGELET MANNEN er is een verschil tss die vd F20 en vd F20 LCI ! Big Grin
Is het allemaal nog goed gekomen?[emoji16]

Ja wa gelukkig thuis toen het pakje afgeleverd werd en heb het dus kunnen weigeren zo geen kosten,om terug te sturen. Zodra het terug bij hen is gaan ze me die voor de LCI opsturen ;-)


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - BMW F20 - 12-08-2017

@M120i zijn de juiste veren nog geleverd? [emoji4]


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - M140i - 12-12-2017

(12-08-2017, 10:39 AM)BMW F20 schreef: @M120i zijn de juiste veren nog geleverd? [emoji4]

Ja die heb ik in huis sinds gisteren.
Moet er eens werk van maken  Cool


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Pieterbmwf20118d - 01-20-2018

Ik heb ze er ook opzitten! Het is nu 1 graden buiten dus de klep gaat maar voor de helft open en ook ik had het probleem dat de klep scheef stond. Dat heb ik opgelost door 1 van de gasveren wat meer te draaien.


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 01-21-2018

Sinds kort heb ik ook het "probleem" dat de klep niet altijd volledig open gaat. Contact gehad met de leverancier, komt blijkbaar inderdaad door het koude weer. Hierdoor hebben de gasveren minder kracht. Dan maar wachten op de zomer Wink


RE: DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - BMW325 - 11-28-2018

Bij mij blijft de klep ook half open staan na het ontgrendelen, zal inderdaad met de kou te maken hebben.


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - Patrick - 11-28-2018

Hier ook weer hetzelfde "probleem" [emoji57]


DIY: BMW F20 Achterklep automatisch openen - F20 Rob - 12-03-2018

Ik heb in het verleden op mijn 3 serie zwaardere gasveren laten zetten. Hierdoor ging de klep ook vanzelf open (ook in de winter). Enige nadeel is dat hij wel wat zwaarder dicht ging. Maar werkte altijd. Wie weet zijn er voor de 1 serie ook zwaardere (sterkere) veren te verkrijgen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk