BMW F20 forum - BMW F21 forum
Lekkage koeling Turbo - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: Lekkage koeling Turbo (/showthread.php?tid=225)

Pagina's: 1 2


Lekkage koeling Turbo - Sidewinder1970 - 06-18-2018

Mijn koelvloeistofpeil daalde de laatste weken gestaag. Ik moest hem regelmatig bijvullen. Bij wat sportiever gebruik liep 't peil nog sneller terug. Op een gegeven moment zag ik een lekkage bij de turbo, waar de leiding de turbo ingaat. Na wat gezocht te hebben zag ik dat Patrick DIY heeft geplaatst http://www.bmwf2x.nl/forum/showthread.php?tid=215&highlight=lekkage
Thanks voor de tips Patrick. Voor een paar euro is de lekkage verholpen. Een makkelijke DIY!!

GreetZzz


Lekkage koeling Turbo - Patrick - 06-18-2018

Top!

Hoe erg was de lekkage zichtbaar?


RE: Lekkage koeling Turbo - Sidewinder1970 - 06-19-2018

Bij mij was t koelwater. In t begin druppelsgewijs maar na een week of 2 al overduidelijk nat/vochtig onder en rond de turbo. Op t moment allemaal weer mooi en droog.


RE: Lekkage koeling Turbo - h3b - 06-22-2018

De olielekkages rondom de turbo heb ik inmiddels al gehad, dus deze zal er zeker ook nog wel een keer aankomen.
Uiteraard is alles zeer goed gedocumenteerd door Patrick en Sidewinder1970, maar ik was toch benieuwd of je na het vervangen van de o-ringen het zaakje nog moet ontluchten of dat bijvullen voldoende is?


Lekkage koeling Turbo - BMW F20 - 06-22-2018

Mooi opgelost [emoji106] ontluchten van de koelleiding is volgens mij niet nodig.


RE: Lekkage koeling Turbo - Fernando - 08-13-2018

I'm from Brazil and I'm having the same problem with my 118i. ( picture attached)

[attachment=168]

I'm thinking about buying the two orings from the dealer and trying to fix it myself following Patrick's and Sidewinder1970's DIY.


1 Did you loose too much coolant liquid when you removed the tubes? Did you drain all coolant  liquid before?

2 Do I need any special tool to pull the tubes or it can be pulled out by hand?

3 Is it necessary  to remove the other two bolts above and under the central Asa bolt?

Thanks


RE: Lekkage koeling Turbo - Patrick - 08-13-2018

Hi Fernando,

It is a easy fix.

1 I did not loose any coolant. The turbo is located higher then the coolant reservoir. No draining needed.

2 You can pull the tubes out, i used a flat screwdriver to add some friction.

3 Just remove the central bolt. Both tubes will come out.

Good luck! [emoji1303]


RE: Lekkage koeling Turbo - Fernando - 08-14-2018

Thanks Patrick!

I've already bought the two orings and the E8 Female Torx.
I'll try to fix it tomorrow!

[attachment=171]


RE: Lekkage koeling Turbo - Ruben007 - 05-05-2023

(06-22-2018, 12:08 PM)h3b schreef: De olielekkages rondom de turbo heb ik inmiddels al gehad, dus deze zal er zeker ook nog wel een keer aankomen.  
Uiteraard is alles zeer goed gedocumenteerd door Patrick en Sidewinder1970, maar ik was toch benieuwd of je na het vervangen van de o-ringen het zaakje nog moet ontluchten of dat bijvullen voldoende is?

Hi h3b, ik zocht naar olie lekkage thv turbo en zag jouw bericht hier uit 2018. Zou je mij verder op weg kunnen helpen? Ik verlies liters olie, bodemplaat is inmiddels doordrenkt. Ik heb de pakking van de kleppendeksel vervangen maar de lekkage is er nog steeds. Wellicht iets bij de turbo aan de hand. Hoe heb jij het verholpen? Grts Ruben uit Hoofddorp


RE: Lekkage koeling Turbo - xaviyer - 02-26-2024

моно134.2PERFBettИкон(АСПКарсШамаRideЕМорDwigРосспредDoroЭйкеБыхоXVIIЕзерPoppЛитвРекефарфТурч
больМихаGillЛевкЛитРHumiSlayЦитоВатоГлязДосжRaymпредстатРезншколчитапробШестДальKotcТимо'Коп
РумяXVIIЛипшБереBratGaviСодеСероSelaSelaCircКрапStepкнопОрлоAlicКозеУкраавтоПоляЯкушСмолВарз
ЦупрлитеDaviGabrCircVentAltaСодеEricАндрXVIIЦеркXVIIкандModeBaraInteневиБельСанкTranBratбиот
ZoneDaviZoneEyesZoneJustPatrBeneЕзерМедиZoneZoneНавлZoneСтраВенгHeleZoneZoneZoneZoneсочеГиля
ФедоповеБЯВоKOSSживоAdobElecEmmaWAISАртиребеSpriЧашиPolaDaliРоссZS-1(олоHyunхоронадпинстVoca
CleapolyукраукраШашефигупазлwwwmJewePoweQIDDClatCastFascWhisшироЛитРЮдкеЛитРKarlPrelЛитРбдуо
ЛитРоконИллюФрейБлавXVII(193партавтодопоРенаДетсрукоIntrменеСороприрZoneBeleAndrARIMЗахаAris
стихавтоБаврInteсоскРассClayФедиГорбГуркАганSturМиназавеLewiXVIIмаствыставтоВороВасиKOSSKOSS
KOSSНепоAlivСамаJacqСелиWher88-9СимовоспТопоГусеДуднtuchkasKingТихо