BMW F20 forum - BMW F21 forum
Goedendag - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Goedendag (/showthread.php?tid=236)

Pagina's: 1 2


Goedendag - Peej - 08-12-2018

Hallo forumleden,

Mijn naam is Paul, 29 jaar oud en woonachtig in Zuid-Holland en sinds een maand in het bezit van een Estoril blauwe F21 116i met M-sportpakket en automaat uit 2013.

Ik kom van een Seat Leon FR met DSG af en ervaar het als een fijne upgrade. De Leon was softwarematig aangepast en deed zo’n 250pk en 340nm. 
De eerste modificatie die ik dus aan de 116 heb laten doen is een optimalisatie bij BR-performance Big Grin . Dit resulteert in 222pk en 314nm (euro95) wat de auto nu prima vlot maakt.

Verder heb ik mij verdiept in E-sys en daarmee ook het één en ander aangepast. 
Verdere plannen waarschijnlijk op volgorde zijn een Eibach pro kit, zonnenschermen aan de achterzijde en 18 of 19 inch wielen.

Hoop informatie te kunnen vinden op het forum en zelf ook bij te kunnen dragen  thumbup


Goedendag - Patrick - 08-12-2018

Welkom Paul! [emoji1303]

Ik mis nog wat foto's van je nieuwe aanwinst [emoji6]


Goedendag - Wid0w - 08-13-2018

Welkom! Ik ben benieuwd naar de auto, in ieder geval veel rijplezier!

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk


RE: Goedendag - Esprit.G.V - 08-13-2018

Welkom! Mooie plannen!
Wat heb je allemaal aan het E-sys veranderd?


RE: Goedendag - Peej - 08-13-2018

Dank, een foto zegt meer dan 1000 woorden inderdaad Smile Zal er één opzoeken.

E-sys was voornamelijk voor het 'aanzetten' van de enhanced bluetooth. Zit wel Professional navigatie in (de NBT unit) echter audio streamen ging niet...
Daarnaast M performance logo in de tellerklok, achterlichten ook als DRL, mistlichten als bochtverlichting, Start/Stop geheugen, iDrive die uit gaat bij het openen van de deur, lampcontrole voor de knipperlichten uitgezet omdat er nu rondom LED in zit en nog wat meer dingen.
Ook 2018-2 update ermee kunnen plaatsen.

Ben nog niet helemaal uit het 'sportautomaat' (2TB) gebeuren. Los aanzetten via FDL coding geeft geen resultaat. Vraag mij ook af of dat wel kan met de standaard 116i software op de automaat.

Krijgt vast een vervolg  Smile


Goedendag - Patrick - 08-13-2018

2TB kan zeker geactiveerd worden op een "standaard" automaat. Beide zijn identiek, de ZF8 transmissie..

FDL zijn het een aantal wijzigingen die je moet doorlopen. Het beste kan je de betrokken modules VO coderen met 2TB.

Als het succesvol is gecodeerd ga je dat wel merken.


RE: Goedendag - Peej - 08-13-2018

(08-13-2018, 09:43 PM)Patrick schreef: 2TB kan zeker geactiveerd worden op een "standaard" automaat. Beide zijn identiek, de ZF8 transmissie..

FDL zijn het een aantal wijzigingen die je moet doorlopen. Het beste kan je de betrokken modules VO coderen met 2TB.

Als het succesvol is gecodeerd ga je dat wel merken.

2TB voor 205 zou dus moeten werken. Heb jij nu S1-S7 ipv DS en snellere schakelmomenten?
Ben een beetje huiverig voor 2TB gezien ik ook lees dat er een foutmelding komt voor de schakelflippers die ik niet heb. Undecided


Goedendag - Patrick - 08-13-2018

Klopt. Ik heb nu de S1 weergave. En de paddles moet je inderdaad weer uitschakelen, dan is er niets aan de hand [emoji6]


RE: Goedendag - Peej - 08-13-2018

Kijk, dat is gunstig! Dankjewel Smile

Werkt launch control ook?


Goedendag - Patrick - 08-14-2018

Ja, ook LC werkt.. [emoji41]