BMW F20 forum - BMW F21 forum
2018-4 EVO update beschikbaar - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW iDrive en navigatie ( F20 / F21 ) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Topic: 2018-4 EVO update beschikbaar (/showthread.php?tid=254)

Pagina's: 1 2 3 4


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 06-06-2020

Komende week was vanavond al. Ritje supermarkt 10 km verderop en tankstation was voldoende om de kaart op de auto te zetten. Wel bijzonder dat ie tijdens het update mekkerde dat er een nieuwe kaart nodig was.

Maar eind goed al goed. Kaart is weer bijgewerkt. Op naar 2020-3 en 2020-4 en hopelijk nog voor eind januari 2021-1.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 06-10-2020

de foutmelding over update sinnvoll is naderhand ook weer terug gekeerd. Gisteren gelukkig geen foutmeldingen meer. Hopelijk was het een BMW server probleem zoals op het Duitse 1er forum wordt gesuggereerd.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - Patrick - 06-12-2020

Wat voor melding krijg je dan exact? kan je bij een volgende keer een foto maken.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 06-13-2020

Er verschijnt een berichtje (envelopje) boven in het scherm. Bij de berichten in de idrive staat dan een bericht met de melding "update sinnvoll".

Gelukkig inmiddels opgelost. Mogelijk dat de OTA versie later kwam dan de USB update. BMW server probleem.....naar het schijnt.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 09-06-2021

Vanavond de USB update gestart op de computer. Was redelijk verbaast. BMW heeft blijkbaar weer eens zin gehad om een cadeautje te verstrekken. Eind Juli heb ik het BMW booster pakket bestelt : RTTI + Automatische kaart updates. Toch wel prettig dat RTTI en ook wel prettig met nieuwe kaarten in de rondte te rijden.

Vooral RTTI is een optie die ik in de grote stad niet graag zou missen! Files op de snelweg, doet TMC ook wel. Niet zo accuraat als de RTTI, maar daar is mee te leven. Maar lokale wegen in bebouwde kom? Kansloos met TMC. Maar niet kansloos bij de RTTI functie van BMW. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen, maar als de stad vast staat scheelt het soms best veel tijd om even naar het scherm te kijken en een andere route te kiezen. Om die reden gebruik ik ook bij bekende weg altijd de navi.

Het Booster pakket bestond NIET uit de USB update functie. Ik heb enige tijd terug geprobeerd een torrent versie van de 2021-2 EVO te installeren. Toen werd ik geattendeerd op het moeten invoeren van een FSC code. Een code die ik niet heb. Wel had ik inmiddels de nieuwste deel-kaarten voor de Benelux. Maar tot mijn stomme verbazing vanavond stond de USB update op eens ge-enabled tot juli 2022. Eind datum gelijk met het booster pakket!

De update zit inmiddels in de auto. 2x 25 minuten had ie er voor nodig. De volgende versie zal inmiddels wel in de pijplijn zitten. Ik merk dat vooral in de regio de kaarten voor buiten gebieden niet echt snel worden bijgewerkt. Maar ook Garmin heeft hier last van. Niet erg als je de weg kent, wel storend.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 09-28-2021

Zie net dat er weer een nieuwe versie van de NBT-EVO is, de NBT EVO 2021.3 versie.

Benieuwd naar de wijzigingen. Wel netjes dat ze weer een nieuwe versie hebben uitgebracht. De laatste van dit jaar?


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 03-12-2022

Gisteren heeft mijn BMW de BENELUX kaarten ge-update naar 2022-1 NBT-EVO kaarten.

De volledige kaartenset heb ik nog steeds via de USB download. Misschien komen die, misschien niet. Maar aangezien ik niet mee doe met de prik psychose kom ik ook niet buiten Nederland. Dus ik vind het wel goed zo.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 04-05-2022

Inmiddels is ook de USB download beschikbaar voor NBT EVO variant 2022-1.

Dus maar een USB stick aan het klaar maken, en later deze week op de auto zetten. Is ie weer netjes bijgewerkt.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 10-05-2022

Inmiddels is de 2022-2 EVO kaart update ook verschenen.

Betwijfel of er later dit jaar nog eentje volgt.


RE: 2018-4 EVO update beschikbaar - BMW118iED - 03-09-2023

Inmiddels is de 2023-1 NBT EVO update weer beschikbaar.

Vond het een beetje lang duren voor deze kaartenset beschikbaar kwam, maar de 2023 kaarten staan nu weer op de auto.

Of autorijden over x-jaar nog mag.....grote vraagtekens. Maar tot die tijd is het toch wel handig om up to date kaarten te hebben.

Carplay werkt overigens nog steeds goed. Inmiddels ook met maximum snelheid indicatie. En voor het zoeken van een adres o.b.v. de naam van de bestemming werkt heel snel.

Qua verkeers info vind ik de RTTI functie van de BMW navi nog steeds optimaal. Zolang de prijs daarvoor niet al te extreem is, blijf ik betalen voor de jaarlijkse kosten daarvoor. Carplay kan niet tippen aan de info van BMW in de grote stad qua opstoppingen.