BMW F20 forum - BMW F21 forum
Retrofit buiten en binnen spiegel - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Coderen en programmeren (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Retrofit buiten en binnen spiegel (/showthread.php?tid=287)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Retrofit buiten en binnen spiegel - majinchaos - 02-07-2019

Hi BMWrijders,

Ik rij een BMW F20 zonder de opties:

Electrisch inklapbare, auto dim, buitenspiegel.
Automatische dimmende binnenspiegel.

Ik schaf de binnen en buiten spiegels en het bedieningspaneel met extra schuifknopje zelf aan. 

Iemand bied aan voor montage van de buitenspiegel, binnenspiegel incl montage en coderen: 850.-

Is dit een marktconform prijs voor de werkzaamheden? 

Ik wil een paar offertes gaan opvragen. Iemand een goede tip welk bedrijf het ook kan en er ervaring mee heeft?


Retrofit buiten en binnen spiegel - Patrick - 02-07-2019

Je zou bij een demontage bedrijf een set spiegels kunnen kopen. Ik weet niet of de bekabeling moet worden aangepast? Het coderen kan ik voor je doen. Ik denk dat je dan wel goedkoper uit bent.

Jarno weet misschien wat te vertellen over de bekabeling?


Retrofit buiten en binnen spiegel - JarnovedderF2x - 02-07-2019

Ik heb ook elektrisch inklapbare spiegels ingebouwd. Ik kocht 2 zo goed als nieuwe buitenspiegels van een demontage M140i. Deze heb ik zelf in de auto ingebouwd. En laten coderen bij MALS. Je hoeft alleen bij de schakelaar 3 draden uit te pinnen en door te lussen met 3 andere draden. Deze zijn netjes gesoldeerd en af getaped. Dit is ook hoe het OEM af fabriek zit. Als je alleen codeert dan werkt alleen de linker buitenspiegel. Was voor mij ook even uitzoek werk. Die van mij zijn automatisch inklapbaar, dimbaar het rechter spiegelglas klapt naar beneden zodra je de auto in z’n achteruit zet. De automatisch dimmende binnenspiegel zat er al in. Maar dit is achteraf ook zeker in te bouwen. Stelt niet zoveel voor

[Afbeelding: 95bb9f66763de3a4bf8073c9d671159e.jpg]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Retrofit buiten en binnen spiegel - JarnovedderF2x - 02-07-2019

[Afbeelding: 3505a5539c239c45026077dd14433e6d.jpg]





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Retrofit buiten en binnen spiegel - JarnovedderF2x - 02-07-2019

Ik heb ook filmpjes maar weet niet hoe ik die hierop kan uploaden.. ik ben momenteel bezig met het inbouwen van een Alarm klasse 3. Hiervoor heb ik een andere binnenspiegel nodig. Dan kan je mijn binnenspiegel wel overnemen evt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - majinchaos - 02-07-2019

Dank jullie reacties mannen!
Ik heb al een linkerspiegel en bedieningspaneel op de kop getikt. Nu alleen de rechterspiegel en binnen spiegel nog. @Patrick als het gecodeerd moet worden, kom ik bij je langs!

@Jarno als jou automatisch dimmende spiegel in mijn auto past, ben ik geïnteresseerd! In mijn auto zit ook een klasse 3 alarm (er knippert een rood lampje, zodra de auto op slot gaat) kan jou spiegel er dan probleemloos op?

Ik heb gelezen dat als je geen automatische dimmende binnenspiegel hebt, dat je buitenspiegels ook niet automatisch zal dimmen (Ze zijn aan elkaar gekoppeld?) ik heb ook geen idee of de bedrading aanwezig is, om de autodimmende binnenspiegel aan te sluiten.)

@Jarno voer je deze Retrofit ook voor anderen uit? (Natuurlijk tegen betaling)


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Patrick - 02-08-2019

Je bent altijd welkom.

Ik verwacht dat Jarno op zijn binnenspiegel geen "clown nose" oftewel alarm led heeft. Daarom zal deze waarschijnlijk vervangen gaan worden?


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - majinchaos - 02-08-2019

(02-08-2019, 06:46 PM)Patrick schreef: Je bent altijd welkom.

Ik verwacht dat Jarno op zijn binnenspiegel geen "clown nose" oftewel alarm led heeft. Daarom zal deze waarschijnlijk vervangen gaan worden?

Aha, waarschijnlijk past deze wel in mijn auto, omdat ik een Defa alarm heb.
Die heeft een apart eigen rode ledje.

Wanneer mag de spiegel bij jou eraf Arno?  Big Grin


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Huntjens92 - 02-10-2019

Zeer interssant topic! 

Ik heb geen automatisch dimmende binnenspiegel en vind dat best vervelend.
Nu wil ik zelf ook een dimmende binnenspiegel erin zetten. 
Houd dit topic even in de gaten. Succes mannen!


Retrofit buiten en binnen spiegel - JarnovedderF2x - 02-11-2019

(02-08-2019, 07:21 PM)majinchaos schreef:
(02-08-2019, 06:46 PM)Patrick schreef: Je bent altijd welkom.

Ik verwacht dat Jarno op zijn binnenspiegel geen "clown nose" oftewel alarm led heeft. Daarom zal deze waarschijnlijk vervangen gaan worden?

Aha, waarschijnlijk past deze wel in mijn auto, omdat ik een Defa alarm heb.
Die heeft een apart eigen rode ledje.

Wanneer mag de spiegel bij jou eraf Arno?  Big Grin

Over een paar weken gaat de spiegel er van af. Hij heeft geen lampje onder de spiegel. Maar die spiegel moet ik nu wel hebben. Aangezien het een origineel Alarm klasse 3 is wat erin komt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk