BMW F20 forum - BMW F21 forum
Retrofit buiten en binnen spiegel - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW Coderen en programmeren (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Retrofit buiten en binnen spiegel (/showthread.php?tid=287)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Haldon - 02-23-2019

Ja zit erop


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - majinchaos - 02-23-2019

(02-23-2019, 12:42 AM)Haldon schreef: Ja zit erop

Aah mooi, dan heb je alleen het bedieningspaneel nodig en de elec. Inklapbaar en autodim buitenspiegels. Ik ben net aangekomen bij garage mals. Ik laat in de middag weten of het is gelukt met inbouwen.


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Haldon - 02-23-2019

Top, ik ben benieuwd!


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Haldon - 02-23-2019

(02-07-2019, 09:24 PM)JarnovedderF2x schreef: Ik heb ook elektrisch inklapbare spiegels ingebouwd. Ik kocht 2 zo goed als nieuwe buitenspiegels van een demontage M140i. Deze heb ik zelf in de auto ingebouwd. En laten coderen bij MALS. Je hoeft alleen bij de schakelaar 3 draden uit te pinnen en door te lussen met 3 andere draden. Deze zijn netjes gesoldeerd en af getaped. Dit is ook hoe het OEM af fabriek zit. Als je alleen codeert dan werkt alleen de linker buitenspiegel. Was voor mij ook even uitzoek werk. Die van mij zijn automatisch inklapbaar, dimbaar het rechter spiegelglas klapt naar beneden zodra je de auto in z’n achteruit zet. De automatisch dimmende binnenspiegel zat er al in. Maar dit is achteraf ook zeker in te bouwen. Stelt niet zoveel voor

Weet je ook welke draden je moet uit pinnen en doorlussen en aan welke kant is dat, bestuurder of bijrijder?


Retrofit buiten en binnen spiegel - JarnovedderF2x - 02-23-2019

(02-23-2019, 11:51 AM)Haldon schreef:
(02-07-2019, 09:24 PM)JarnovedderF2x schreef: Ik heb ook elektrisch inklapbare spiegels ingebouwd. Ik kocht 2 zo goed als nieuwe buitenspiegels van een demontage M140i. Deze heb ik zelf in de auto ingebouwd. En laten coderen bij MALS. Je hoeft alleen bij de schakelaar 3 draden uit te pinnen en door te lussen met 3 andere draden. Deze zijn netjes gesoldeerd en af getaped. Dit is ook hoe het OEM af fabriek zit. Als je alleen codeert dan werkt alleen de linker buitenspiegel. Was voor mij ook even uitzoek werk. Die van mij zijn automatisch inklapbaar, dimbaar het rechter spiegelglas klapt naar beneden zodra je de auto in z’n achteruit zet. De automatisch dimmende binnenspiegel zat er al in. Maar dit is achteraf ook zeker in te bouwen. Stelt niet zoveel voor

Weet je ook welke draden je moet uit pinnen en doorlussen en aan welke kant is dat, bestuurder of bijrijder?


Bestuurder kant zijn 3 draden die je door moet lussen naar de spiegel die naar de andere kant loopt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Retrofit buiten en binnen spiegel - JarnovedderF2x - 02-23-2019

(02-23-2019, 11:51 AM)Haldon schreef:
(02-07-2019, 09:24 PM)JarnovedderF2x schreef: Ik heb ook elektrisch inklapbare spiegels ingebouwd. Ik kocht 2 zo goed als nieuwe buitenspiegels van een demontage M140i. Deze heb ik zelf in de auto ingebouwd. En laten coderen bij MALS. Je hoeft alleen bij de schakelaar 3 draden uit te pinnen en door te lussen met 3 andere draden. Deze zijn netjes gesoldeerd en af getaped. Dit is ook hoe het OEM af fabriek zit. Als je alleen codeert dan werkt alleen de linker buitenspiegel. Was voor mij ook even uitzoek werk. Die van mij zijn automatisch inklapbaar, dimbaar het rechter spiegelglas klapt naar beneden zodra je de auto in z’n achteruit zet. De automatisch dimmende binnenspiegel zat er al in. Maar dit is achteraf ook zeker in te bouwen. Stelt niet zoveel voor

Weet je ook welke draden je moet uit pinnen en doorlussen en aan welke kant is dat, bestuurder of bijrijder?


Zou ik even terug moeten kijken.. het is al een jaar geleden dat ik het ingebouwd heb haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Haldon - 02-23-2019

Ik heb alleen dit gevonden: https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1360945

Daar zegt de persoon dat als je ook de schakelaar vervangt dat je 3 draadjes moet doorlussen vanwegen LIN bus, zijn dit ze?

Als je nog iets hebt van foto's of instructies hoor ik dat graag Smile.


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - majinchaos - 02-23-2019

Vandaag bij Mals geweest en de auto dim binnenspiegel is ingebouwd.
Helaas niet gelukt met de buiten spiegels, omdat 1 van de spiegels
Niet voor de F20 is, maar F22. Lijkt sprekend op elkaar behalve het laatste puntje.

Balen, de Juiste spiegel komt maandag aan. Volgende week weer een nieuwe poging.


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - Haldon - 02-23-2019

Balen, ff weekje wachten dus Smile!


RE: Retrofit buiten en binnen spiegel - majinchaos - 02-23-2019

(02-23-2019, 09:12 PM)Haldon schreef: Balen, ff weekje wachten dus Smile!

Kijk eens op de website van VAB Powergroup.
Daar komen mijn spiegels vandaan.