BMW F20 forum - BMW F21 forum
Remblokken vooras vervangen - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: Remblokken vooras vervangen (/showthread.php?tid=322)

Pagina's: 1 2


Remblokken vooras vervangen - arjanschrieks - 05-15-2019

Is er iemand bekend met het vervangen van de remblokken voor? Ik krijg een melding in het scherm :{

Nu heb ik dit al eens eerder gedaan met andere auto's, dan lijkt me dit ook goed te doen.
Alleen weet ik niet hoe het met de sensor  en het systeem zit. Moet deze door een dealer gereset worden, of meet de sensor weer een goeie dikte van de blokken?

Ik kan remblokken bestellen van Brembo die geschikt zijn voor slijtage waarschuwingscontact.

Heeft iemand hier info over?

Bedankt alvast


RE: Remblokken vooras vervangen - Pieterbmwf20118d - 05-18-2019

(05-15-2019, 11:22 PM)arjanschrieks schreef: Is er iemand bekend met het vervangen van de remblokken voor? Ik krijg een melding in het scherm :{

Nu heb ik dit al eens eerder gedaan met andere auto's, dan lijkt me dit ook goed te doen.
Alleen weet ik niet hoe het met de sensor  en het systeem zit. Moet deze door een dealer gereset worden, of meet de sensor weer een goeie dikte van de blokken?

Ik kan remblokken bestellen van Brembo die geschikt zijn voor slijtage waarschuwingscontact.

Heeft iemand hier info over?

Bedankt alvast
 ik heb het zelf ook gedaan, erg makkelijk zelf te doen. ik heb bij een automaterialen winkel blokken, schijven en een sensor gekocht. ik zal als ik jou was altijd een nieuwe sensor kopen.


Remblokken vooras vervangen - Patrick - 05-18-2019

Die van mij zijn ook bijna aan vervanging toe. Wil het ook zelf gaan proberen. Verder nog tips Pieter? Sensor is universeel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


RE: Remblokken vooras vervangen - Pieterbmwf20118d - 05-21-2019

(05-18-2019, 07:59 PM)Patrick schreef: Die van mij zijn ook bijna aan vervanging toe. Wil het ook zelf gaan proberen. Verder nog tips Pieter? Sensor is universeel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

hoi patrick, ik heb van tevoren wat youtube filmpjes bekeken en voor de rest heb ik niet echt tips het is erg makkelijk zelf te doen. over de sensor weet ik niet of het universeel is dat heeft de automaterialen winkel voor mij uitgezocht. mischien is het handig als je een kleine breekijzer bij je hebt zodat je makkelijker de bouten kan los krijgen van de remklauw.


RE: Remblokken vooras vervangen - BMW118iED - 05-27-2019

Klusje is redelijk eenvoudig te doen. Ik ga er vanuit dat de sensor te hergebruiken is, mits remblokken niet al te ver heen waren.

Verder voor auto's waar de kleine remmen op gemonteerd zitten (284mm uit mijn hoofd) is het een optie om de een maat grotere (standaard 120i LCI) remmen te monteren. Andere klauwen zijn dan wel een voorwaarde. Het splashshield aan de voorzijde kan in ieder geval blijven zitten als je nu de 284mm remmen hebt. Ga er vanuit dat de iets grotere remmen voor en als je het helemaal goed doet de geventileerde schijven achter net voor wat extra bite zorgen. Via Ebay kun je regelmatig voor weinig complete zgan klauwen verkrijgen.


RE: Remblokken vooras vervangen - arjanschrieks - 06-05-2019

Vandaag de remblokken van Brembo voor vervangen. Erg eenvoudig te doen.
Wel kwam ik erachter dat er maar aan 1 zijde (bestuurderszijde) een sensor zit.
Had er 2 besteld.

Auto opkrikken
Velg demonteren
Stuur draaien
Met een schroevendraaier de blokken van de schijf duwen
Rubberen kapjes verwijderen aan de achterzijde
2 inbusbouten 8mm losdraaien.

Het voorste blok kan je er zo uithalen, achterste zit met metalen veren vast.
Die kan je zo losklikken.

Sensor vervangen en alles terug plaatsen!

In totaal nog geen 30min werk!!
Kosten van de blokken 45euro en sensor 12??


RE: Remblokken vooras vervangen - BMW118iED - 12-16-2020

Ik heb inmiddels voor mijn BMW na krap 70000 km besloten (tijdig) nog 19000 km resterende km's de voorste remblokken te vervangen.

Heb gekozen voor Ferodo Ecofriction. Kopervrije remblokken. Met een ATE sensor. Waarschijnlijk ergens komende tijd een keer vervangen. Vond de meerprijs van BMW origineel te groot. Nu voor een fractie van de BMW prijs de Ferodo remblokjes.

De achterzijde zal ik komend jaar doen. Die heeft nog 28000 km te gaan. Ik houd er nooit van de remblokken pas te vervangen als ze bijna op zijn. 3/4 op is een mooi moment voor vervangen. Daarmee hopend dat mijn remschijven nog +/- 70000 km mee kunnen gaan.


RE: Remblokken vooras vervangen - BMW118iED - 12-26-2020

Heel blij met de Ferodo blokjes, zelfde fabrikant inmiddels als Jurid. Beiden behorend tot Federal Mogul.

Mijn voorste wielen zijn na een week nog steeds schoon, mijn achterste wielen al weer vies van het stof. In het nieuwe jaar zal ik ook snel de achterzijde vervangen. Lekker schone wielen houden is ook wel prettig.


RE: Remblokken vooras vervangen - BMW118iED - 01-02-2021

Net voor het einde van het jaar nog een setje remblokken van Ferodo bestelt voor de achterzijde. Samen met een nieuwe indicator. Vermoedelijk zal ik dit ergens komende weken monteren. Tussendoor nog verse remvloeistof bij de dealer, en dan weer enige tijd zonder zorgen doorrijden.

Voor wie voor standaard remmen betaalbare remblokken zoekt, kan ik de Ferodo tot nu toe aanraden. Heb ook indruk dat de velgen schoner blijven.

Deze eco-friction blokken zijn al koper vrij. Ze worden bij een aantal andere (Duitse) merken auto's bij eerste montage gebruikt. De ervaring komt overeen met de kwaliteit die je van een eerste montage remblok mag verwachten. Ik heb zelfs de indruk dat de remweg is verkort.


RE: Remblokken vooras vervangen - xaviyer - 02-27-2024

кани290BettCHAPIntrJuliBobbБараJohn(190ЛениEcliдатиКузнNX10ТыняAnesDrinSCP-TescхороChilArma
БелоотстпостоблаStiv(190MaryназаПетеPatrдругВитаКопыClauCharPatrLouiLeviNeutПервElseAccaLove
LewiHaydFabiсертkillРазмStepNikiмузеКороTangТхорLycrElegXVIIRoxyOsirELEGsizeSelaWataОщепавто
автоЛахуСемеXVIIRajnDonaсюрпSeikпрееУкраASAS2110AnaiStevБрошGHOSZoneкажеHarrLAPIБеляZonediam
FinaZoneПечамузыRobeАлекTimoпазлHappПальminiСодеМакспрорМихаHistаспиJohnBessИшимэнерSchwфаку
ZoneтемнстрамесяхороAsfuHotpWellВНебИллюLiveДревMariКитаFootАндрКитаStanAVTOWindпатигомеNorw
BotaинсткартseveсерыSpriWindSnapinteсталLEGORoweMoulfrieChoiЛитРКомиOnlyreseКрасбас-ВолчБабк
НабоЛитРЗыбкСавоЗабаMiguAcadВолкразнЛюстVivawwwrBogdSergПомирежиLoveВидеCindЛобкмашиPhotГурк
ШульStarГригМалыЖабцкатеМаломладавтоEvolChilМайошколТкачСухиJohnMarcтеатбываLaurAstrмесямеся
месяночьБердмотоСаурпазлжизнkillАртиЗолооднаБараМилиtuchkasФормAmer