BMW F20 forum - BMW F21 forum
Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? (/showthread.php?tid=332)

Pagina's: 1 2


Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Desnij - 06-30-2019

Hoi iedereen,

Rijd nu 1 dag in de M135i en bevalt mij prima.
Nou moet ik nog wennen aan de menustructuur van bmw en gisteren was het veel te warm om even
rustig dingen uit te proberen en uit te zoeken, hoop dat het vandaag behaaglijker is buiten.

Heb n vraag, waar kan ik de water-, en/of olietemperatuur zien?
Lijkt mij niet geheel onbelangrijk omdat ik wel van doorrijden houd maar niet van olieverbruik.
Ik kon het gisteren niet vinden in de auto en in de handleiding ook niet.
Hoop dat jullie me kunnen helpen deze te voorschijn te halen?

Corné


RE: Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - BMW118iED - 07-01-2019

Olietemperatuur zit bij de LCI2 in de boordcomputer, water temperatuur....helaas niet aanwezig. Zal wel via OBD beschikbaar zijn, dus misschien om via die weg in de gaten te houden? Ik weet verder niet of er opties zijn om "can bus extenders" te installeren, waardoor er meer info in de bc beschikbaar komt. Volvo had dit voor de P2/P3 modellen vanaf 2000. Extra setje aan info in de bc in het dashboard.


Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Patrick - 07-01-2019

De LCI met "B" type motorblok heeft de temperatuur in de boordcomputer.

De weergave is vaak tweeledig, water en olie. Afhankelijk van de i-level versie van je modules.

Het Awron systeem is er ook voor de F20[Afbeelding: dd6d66c2a59f48f82cda3a0c84ea8074.jpg]


Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Desnij - 07-01-2019

Wel jammer dat in n m-performance dit niet aanwezig is, toch zeker watertemp. Is dit niet te programmeren dat het toch zichtbaar word.
Obd poort uitlezen likt me inderdaad ook een oplossing , daar ga ik me in verdiepen.

Bedankt voor jullie reactie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Patrick - 07-01-2019

Het LED stuur (M Performance) toont standaard de temperaturen.

Hier twee voorbeelden van de boordcomputer. De eerste toont water en olie. De tweede alleen olie.

Jou M135i heeft waarschijnlijk het eerste type display? Als de temperatuur weergave niet aanwezig is, kan ik dit voor je coderen. [Afbeelding: 96591e6b316f18978efd6105e4ab502a.jpg][Afbeelding: e6f2164154b276059e69eeed81d4fbbc.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Desnij - 07-02-2019

Ja klopt ik heb analoge wijzers, is er nog meer te coderen? En wat zijn de kosten?
Zit je ver van Zwijndrecht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Patrick - 07-02-2019

De exacte mogelijkheden zijn afhankelijk van de samenstelling van je F20 en de firmware (i-level) versie van de modules.

Er zijn vaak veel leuke functies mogelijk. Op basis van je VIN kan ik een redelijke inschatting maken.

Stuur mij even een privé bericht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


RE: Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Bmvvinnie - 05-23-2021

Ik zou ook graag mn oliethemparatuur willen zien op het display. Ik heb Bimmercode alleen weet ik niet welke ik moet hebben om het te activeren. Hebben jullie een idee?

125i F20 B48B20 2017


RE: Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Bmvvinnie - 05-25-2021

Ik kreeg net te horen dat bimmercode dat niet kan bij mijn auto.
Patrick kan jij dit coderen?? Nee is het antwoord. Ik heb een lci1 klokkenspel.  Big Grin


RE: Waar olie-, en/of watertemperatuur zien? - Bmvvinnie - 05-27-2021

Motortemparatuur is wel gelukt.