BMW F20 forum - BMW F21 forum
Ervaring Android auto retrofit - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW iDrive en navigatie ( F20 / F21 ) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Topic: Ervaring Android auto retrofit (/showthread.php?tid=362)

Pagina's: 1 2


Ervaring Android auto retrofit - Aram - 11-24-2019

Hoi,

Zijn er (nog meer) f20/21 bezitters die naast Haldon ook een retrofit met Android auto hebben gedaan?

Ik zou wel graag een upgrade naar een 8.8/10.25 inch scherm met Android auto willen doen op mijn F21 uit sept. 2012 . Deze is uitgerust met een CIC Move/ Champ2 Navi business systeem.

Op AliExpress is van alles te koop maar op Champ2 kom ik geen zoekresultaten tegen... Iemand ervaring? Ik wil wel een DIY plaatsen op t forum.

Alvast dank.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4X met Tapatalk


RE: Ervaring Android auto retrofit - Haldon - 11-27-2019

Je hebt 2 keuzes voorzover ik het weet:

1. een ander scherm met ingebouwde android erin
2. een android/carplay module en behoud van je huidige scherm

Bij 1 krijg je gewoon een ander scherm waar dan android op draait en het bmw gedeelte gesimuleert wordt naar het scherm (denk ik!?). Geen ervaring mee.

Bij 2 sluit je een aparte module aan tussen je headunit en scherm waar het android gedeelte op draait. Dus je BMW scherm blijft gewoon werken zoals altijd maar daarnaast kan je overschakelen naar het android auto gedeelte.


Het champ2 gedeelte ken ik niet, maar boeit niet volgens mij.


Ervaring Android auto retrofit - Patrick - 12-01-2019

Champ2 / entrynav / cic / nbt/ nbt2 zijn interne benamingen van het business/ professional systeem. Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt voor het Android scherm.

Wat Haldon zegt, het scherm zelf draait op Android. Je huidige BMW systeem is in het menu nog bereikbaar.

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet wel dat er verschillende varianten in omloop zijn. Let vooral op Android versie en werkgeheugen. De eerste generatie was namelijk niet zo goed, liep vaak vast. De latere versies zijn daarin een stuk beter.




Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Ervaring Android auto retrofit - Aram - 12-04-2019

Dank heren!

Ik heb nu gekozen voor optie 1, dus scherm met Android versie 9, 4gb ram en een Snapdragon Qualcomm processor (wel zo betrouwbaar).

Tevens dab+ module besteld. Ben nu nog aan het uitzoeken of ik die kan aansluiten op mijn dak antenne waar ook de FM en navigatie al gebruikt van maakt. Z'n plakkertje aan mijn voorruit gaat me waarschijnlijk irriteren.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4X met Tapatalk


Ervaring Android auto retrofit - Patrick - 12-05-2019

Mooi! Houd ons op de hoogte, ben benieuwd naar je ervaring. Foto's, filmpjes, alles is welkom [emoji6]

Welke heb je precies gekocht, link?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Ervaring Android auto retrofit - Aram - 12-12-2019

Gaan we doen Smile

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4X met Tapatalk


Ervaring Android auto retrofit - Aram - 01-14-2020

Inmiddels de unit binnen. Heb voor optie 1 gekozen. Dus een scherm met Android ingebouwd.

Ik heb deze afgelopen weekend ingebouwd maar vooralsnog niet heel succesvol....

Android gedeelte werkt gedeeltelijk goed, leest netjes waarden uit van mijn auto maar ik kan niet switchen naar het originele BMW interface. Dan krijg ik de melding No Signal.... K dus want ik kan nu de Aux niet activeren voor het geluid. Dus nog effe geen DIY want moet dit eerst zien te fixen.

Als iemand dit ook ooit heeft gehad en heeft weten op te lossen... Hoor het uiteraard graag.

Wordt vervolgd!

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4X met Tapatalk


RE: Ervaring Android auto retrofit - louwerens - 02-02-2021

Ik ben ook van plan een Android 10.25 scherm in te bouwen F20 lci.

Klopt het dat er een Aux kabel zit van circa 2 meter die dan in de midden console aux input gestoken moet worden?


RE: Ervaring Android auto retrofit - Patrick - 02-06-2021

"No Signal' kan een probleem zijn in de aansluiting van het originele systeem / resolutie van het scherm. De resolutie kan je wijzigen in het je BMW headunit.


RE: Ervaring Android auto retrofit - xaviyer - 02-28-2024

Ната142.5провanglJackJeweГороПетрмузыАмир-ввжИсачЦемкAlekСокоChriобучSeanVienписаРязаВВАрShal
CoffGeraPhatценнкартCredПариShopImpoМулиJohnCherJeweНабуHookВальArjuКазьТереSharTescBretсерт
сертДмитKeviЭкзеJoseCotoEmilЛебеначиПетркармModoDaniEmilChilIstvНазаГерцXVIIIoanFiorCotoГоть
ОсипDimathesFaggCircкнигNikiXVIIКорсLOSTКотоСкурПигоCD-дКонцColdШевекрушБрум(БоркармДаниRodm
ЧелнВартактиZoneZoneZoneZoneR2A1ZoneMiyoZoneZoneZoneZoneMiyoJordZoneменяZoneR081HaroПЛ-0Zone
ZoneпласNouvNokiобраПроиПроиGlasLEGOКеришариDisnАртиИталпопуBancBarkVALGSTARMERCзавоветеMedi
ValiCreaсборШальязыктексКитаJeweWindMistEugeNinoRoweсертKiteЛитРВейдFranЛитРMemoКосаТретРеме
БуреЛитРКручHectИллюRichИванStuaРевзYoutBlowтранУтенPianTenkMothСушочитаАндрМышкРоссPaerвыхо
CrysWiddдосукласЧернзаниНовекружГоряГрозуспеХолдЛукиЛариСемеМихеXVIIИванШалаавтоФормNokiNoki
NokiMariчитаFausDaniMetaТимоВВРоWillDianSatiRenzПироtuchkasТопоБожк