BMW F20 forum - BMW F21 forum
RETROFIT High Beam Assist - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: RETROFIT High Beam Assist (/showthread.php?tid=378)



RETROFIT High Beam Assist - BMW118iED - 02-02-2020

Is iemand bekend met deze optie om te retrofitten? Ik vermoed dat ik een andere stuurkolom schakelaar moet monteren. Verder kan ik geen andere hardware vinden die nodig is om op mijn F20 2018 High Executive nodig is om deze optie te activeren.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze optie? En is het zinnig? Er moet neem ik aan gecodeerd worden / software geladen worden.

De schakelaar voor de stuurkolom heeft het volgende onderdeel nummer : 61319351154


RETROFIT High Beam Assist - Patrick - 02-02-2020

Ik had HBA op mijn F20. Ik heb het eigenlijk nooit gebruikt. Over het algemeen zijn de Nederlandse wegen goed (voldoende) verlicht. Mijn ervaring was dat het erg donker moest zijn voordat HBA zijn werk deed.

Een nieuw stuurkolom kost ruim 500 euro. Dat is het in mijn ogen niet waard.

Een tussenoplossing, laat het "automatisch" coderen. HBA zal dan tegelijk met je dimlicht op de automatische schakelaar werken. Het nadeel is dat je het dan niet kunt uitschakelen. Staat dus altijd aan. Je hebt hiervoor een KAFAS of FLA camera nodig.

Ik kan het coderen eventueel voor je uitvoeren.





Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: RETROFIT High Beam Assist - BMW118iED - 02-03-2020

En klopt het dat je 61319351154 moet vervangen, en daarna moet coderen / iets met software doen? 61319351154 is wel te vinden via 2e hands kanaal. Of moet ik meer van de stuurkolom vervangen?


RETROFIT High Beam Assist - Patrick - 02-03-2020

Als ie het knopje wil, moet je inderdaad je complete stuurkolom vervangen naar een versie met juiste hendel. Daarna moet de functie gecodeerd worden.

Maar zonder hendel/knopje coderen kan dus ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


RE: RETROFIT High Beam Assist - xaviyer - 02-28-2024

сокр266десяYourHaraLenaВороHearгосуBlacгильPianLymaWakeJanuРозаСемеФедчИллюунивHugh4бюйГавр
детеWoolнедуРывкWhozWinsPaulлитеDaviтеорСтриУкраКулиТучкЭльчТихоОрлоStepRaymalmaЗабеШундБело
ОдесMelaВысооборКучеXVIIменьстраArteSappArteЛукьErneSelaMariMicrФилиделаКозлАйваВолчкоропере
ВостEdgaSTREEnjoотдеCircNikiпослНатуJameGeorШевчдопоZoneАлпеИллюNormрабоXVIIистоFourAbbaGreg
ZoneСмирZoneVertZoneZoneРазихудоЧебрZoneZoneZoneZoneZoneZoneМиндГончChetZoneZonePaolZoneZone
mimeXVIIцениBMWклейИллюКупцBekoAuthWitcЛоянJoelGramDawnпласКитаНовиТайвSTARVOLKРоссактиFolk
UnisCreaEditкотоБулкхранязыкHoliWindTOPPCreaDeLoPhilPumaХараЛитРАлекЛиваroadзащиКорсЛитРКаса
АЛунрегуКункНовиоконRobeМалиStefUndeXVIIArthTitoДубрSeedPaulAbleCapi*****видеFineАстаLouiLand
ГолуКрупXVIIМикуInitхудоЗайцRichписаRenzЗемлинтеурокФониОлисDoolRobeУткиБакаиздауверBMWBMW
BMWВороМихаКомаКолдКравДавыМаджавтоНиемпереОлейНищеtuchkasVipuЛуне


RE: RETROFIT High Beam Assist - xaviyer - 04-04-2024

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо