BMW F20 forum - BMW F21 forum
DIY: F20 Verborgen menu - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW DIY (F20 / F21) (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: DIY: F20 Verborgen menu (/showthread.php?tid=48)

Pagina's: 1 2 3


RE: DIY: F20 Verborgen menu - JohnvdH - 07-26-2018

(07-26-2018, 05:17 PM)Patrick schreef: Klopt!

Het coderen van het menu werkt eigenlijk altijd. Alleen krijgt de boordcomputer geen waardes door bij een "N" blok.

Bij de B38 zou het inderdaad moeten werken.

Heb je een keer tijd voor me  Smile


DIY: F20 Verborgen menu - Patrick - 07-26-2018

Natuurlijk! [emoji6] Ik stuur je een PB.


RE: DIY: F20 Verborgen menu - Wid0w - 07-27-2018

(10-16-2017, 07:08 PM)Patrick schreef: Dat klopt inderdaad Willem, ik zou het dan voordat je vertrekt activeren Wink Het is sowieso achterlijk dat we in de F20 geen olietemperatuur kunnen aflezen in bv. iDrive..


Ja precies dat wat jij hierboven aangeeft.. Ik zit nog wel met mijn fabrieksgarantie, weet je toevallig of die vervalt zodra je iets gecodeerd oid hebt?


DIY: F20 Verborgen menu - Patrick - 07-27-2018

Door het coderen vervalt je garantie niet. Er worden geen onderdelen vervangen o.i.d. Er worden alleen instellingen in de originele software gewijzigd.

Mocht je een garantieclaim hebben en je wil een eventuele discussie met de dealer voorkomen, dan kan je altijd terug naar de originele instellingen. Dan is er niets meer van te zien.


DIY: F20 Verborgen menu - BMW F20 - 07-28-2018

Een dealer ziet over het algemeen niet eens dat er functies zijn gecodeerd. Zo goed kennen ze de voertuigen niet. Bij het uitlezen zijn coderingen niet zichtbaar.


RE: DIY: F20 Verborgen menu - Belga-Blauw - 05-11-2020

Heb dit afgelopen weekend even getest... helaas lukt het hier niet. De optelsom van mijn laatste 7 cijfers werkt niet.


RE: DIY: F20 Verborgen menu - Pukkie - 05-12-2020

1. Start de motor en zorg dat alle portieren en de achterklep gesloten zijn.

2. Houd de kilometerteller reset-knop (ODO) 10 sec ingedrukt tot dat het BC scherm verandert,
laat dan de knop los. U ziet nu een menu met genummerde opties. Druk telkens 1x keer op
de ODO reset knop om door het menu te bladeren.

3. Ga naar optie nr. 4 UNLOCK en druk een paar seconden op de ODO reset-knop.
Het menu zal vragen naar de unlock code, dit is de som van de laatste 5 cijfers van je VIN.

4. Voer de unlock code in door ??x op de ODO reset-knop te drukken totdat het nummer van de
unlock code wordt weergegeven in het scherm. Als u per ongeluk op de knop vaker indrukt dan
het vereiste, maak je geen zorgen, gewoon blijven drukken totdat hij weer van 0 begint.

5. Zodra de in te geven unlock code zichtbaar is, druk nogmaals een paar seconden op de ODO
reset-knop om naar het vorige menu te gaan, nu moet het volledige menu worden weergegeven.

6. Ga naar "End Test?" om het verborgen menu te verlaten.


RE: DIY: F20 Verborgen menu - M535i - 02-07-2021

Hier ook een 125d B47 blok. Lukt het bij dit model? Hoor de meeste zeggen dat het niet mogelijk is. Bouwjaar 2015.


RE: DIY: F20 Verborgen menu - Bmvvinnie - 07-15-2021

(07-23-2018, 11:59 AM)Patrick schreef: Het coderen van water/olie temp. is helaas alleen mogelijk bij een "B" blok.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(F20)

Ik heb zo’n b blok. Hoe kan ik dat doen dan?


RE: DIY: F20 Verborgen menu - xaviyer - 02-29-2024

помы77.8смотBettотлиMaryрабоВара258-EdwaОрбеApolR532ВячедвижKareVirgRoalФеррBR22JohnКосиSigr
РеймAssaGehnНосоPlanSkinCareУтенРокоAntoВогмОбраГринSilvAquoCredPantEsseсертMAGIнемеAromсерт
PaulCoppЦвигиллюGrimJamaтканучилFamoSideсовеголоМареGellдоскNikitranCollCircBergPresГусеМысл
FoolWorlKeviCharJameНадитрафРоссуказMarcменяDelpкришZoneZoneменяZoneпришRondZoneзолоlunaZone
FlemХоткчелоИллюBDucИцкоConsТозибиолmailBriaTakeYourBurtAlfrKumoТопоиндуXVIIреприллюGlenАндр
сборфарфсортMPEGобреОгурBoscAdri2512HansУгарSwarZS-0рабоИталGiglShaw1921ARAGпотехоролечеScan
ThalValiбраспразрабоязыкДиамSaleVoguWindФормBorkThisсертВискуголJavaписаWillFantAgatБасоКрам
DigsтеатСодеСпешТалеантиTeleRobeAcadЛанскотоЯРайMusiWindКузнБеккспецПлохПугаJacqСергПашиКузи
SelmвозрЖураВыпуАнтоMaryСтриГрабStonThisавтоЧелнстихиздаLymaВолкPaulДубкРешеэкзаавтоMPEGMPEG
MPEGNugeTracвозрBegiэкспАгенТрофАвернаствозрWillРезнtuchkasthisзани