BMW F20 forum - BMW F21 forum
@wesome fan van de f20 - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen bmwf2x forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Stel jezelf voor (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: @wesome fan van de f20 (/showthread.php?tid=507)

Pagina's: 1 2


RE: @wesome fan van de f20 - BMW118iED - 02-17-2022

(02-16-2022, 08:49 PM)@wesome schreef: Dank je wel voor de snelle reactie! Ik heb nu 3 exemplaren van de f21 in M uitvoering gezien met N13 motorisatie.

Wist je dat een 5 deurs duurder is bij de dealer dan een drie deurs? Bof ik toch…

BMW zal wel niet zonder reden de 3 drs bij de F40 er uit gedaan hebben. Meeste mensen willen een 5-drs. Wel zo handig als je heel soms nog passagiers mee neemt.

Mooi meegenomen dat de F21 goedkoper is dan de F20.

Bij N13 motoren schijnt het standaard onderstel achter wel een stabilisator te hebben. Mijn moeder had een 2013 F20 met standaard onderstel, die ik beduidend strakker vond veren / dempen dan de LCI2 F20 118i die ik rijd.

De stuurbekrachtiging bij N13 zal nog lekker hydraulisch zijn. Heeft een veel sterker stuurgevoel dan de electrische bekrachtiging in de latere modellen. Eenmaal gewend aan de elektrische....valt het allemaal wel mee. Maar als ik mocht kiezen....of een retrofit mocht doen dan zou ik mijn 118-3 cilindertje terug bouwen naar hydraulische stuurbekrachtiging.

Succes met de zoektocht. Retrofit M-sport interieur kun je ook nog als variant nemen. Dan blijft alleen over hifi + Navigatie professionall. Onderstel is relatief eenvoudig te upgrade. Ik heb destijds 10 EUR voor een setje originele M-sport veren (bijna nieuw) en ik meen 250 EUR voor een zgan gebruikte set Bilstein B8 dempers betaald afkomstig van een 4-serie....de bestuurder vond ze te stug. Ik snap er nog steeds niets van. Ik vind het een heerlijke setup.


RE: @wesome fan van de f20 - @wesome - 03-21-2022

Ik heb hem gevonden. Het is een rijk uitgeruste 114i uit 2012 met een volledige historie van de BMW dealer. 10 jaar lang bij één eigenaar. Handbak. Bonus is dat hij ook nog met trekhaak en door BMW dealer geinstalleerd alarm klasse III is geleverd. In Estoril blauw. Helemaal standaard, niks verprutst.
Eerst maar eens rijden, daarna zullen er wel wat modificaties worden aangebracht.


RE: @wesome fan van de f20 - TomF20 - 03-22-2022

Mooie auto! Blijft toch een prachtige kleur.
Ben benieuwd wat je er van vindt


RE: @wesome fan van de f20 - @wesome - 03-26-2022

TomF20Mooie auto! Blijft toch een prachtige kleur.
Ben benieuwd wat je er van vindt

Wat me vooral opvalt dat het een levendig blokje is, en dat in deze 114i. Ik weet dat het geknepen vermogen van de N13 moeilijk op de opgegeven 109pk's komt omdat het vrij ademend al op 136pk zit en ook op 170pk kan komen in de 118i. Wat realistischer is dat er meestal 125pk uitkomt in een 114i.
De stoeprandschade op alle 4 de originele velgen deed me al gauw op zoek gaan naar een ander setje en dat heb ik gevonden. Toevallig met een blauwe beschermrand op de velg wat ik voor nunog maar even laat zitten.
in de zomer wil ik de velgschades zelf aanpakken want die originele velgen zijn helemaal niet verkeerd.


RE: @wesome fan van de f20 - MacPassenger - 03-28-2022

Mooie auto, heb zelf een 116M ook met 109pk en dat gaat goed, kan prima meekomen.


RE: @wesome fan van de f20 - xaviyer - 02-29-2024

мате309.4ПолеreflОрлоEricЛапуIrenClauучилHenrTescРахлMartBR22ThomPhilDaiwИндиTescarinWOLFЦвет
Дунарома1576инстSlawклубJameСодеВнотYverБелоКазадокуBranПетусертCharLeviByreFranTescJohnChar
MikeBeatOmsaKillPeteсертБасаChriXVIIСадефотоMarkVoguBeacWillEmilAdioELEGSelaSelaPrabXIIIБала
ВранМормАлекXVIIМильПульBarbSeikСоркMarvPURE2111качеВолиКотоNasoчистнаблЦареLAPIТараZoneсере
матеZoneДобрШубиJacqсохрNoraLloyZoneМочуМилаАбраКаррPapuAlleзапиHuanManlПаньИллю01-2Heesкоро
Luisхоро6ЮММPCIeклейOZONMabeFoshBookсклаBookRighиздеTink4901MistРН22FACEHYUNхорознакпрогElec
МаксPastкрасинстГрацEmpiРазмWindwwwnTigeStopBrauАртиTrusграмГороTenkРомаЛитРзавеКалиЛитРБашк
ФолиXVIIКилеOttoBrucЯворСамс(193MensHeinАстаНикиLiyaCurrThatрабораздРежиБориIronбоксМелеSput
HamiАнасГлебШмарКузнCollКулиМизиГореШорыCormКалмавтозапиматрИльизаниSistавтооргаМеждPCIePCIe
PCIeГеорDaviДениRebeЛеваOtfrВлодХрусСмиркласРыжкистоtuchkasрассwwwn


RE: @wesome fan van de f20 - xaviyer - 04-05-2024

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо