BMW F20 forum - BMW F21 forum
Auto maar ff gepoetst[emoji1362][emoji1362][emoji41] - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW (F20 / F21) Styling (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Topic: Auto maar ff gepoetst[emoji1362][emoji1362][emoji41] (/showthread.php?tid=79)

Pagina's: 1 2 3 4


Auto maar ff gepoetst??? - JarnovedderF2x - 11-10-2017

De goede manier van wassen is heel erg belangrijk ook! Hier onder leg ik uit wat de goede stappen zijn.

1 wassen: met speciale emmer, gridguard, en washmitt,
Shampoo: Gyeon Bathe of Bathe+
2:kleien
3:afdrogen plaatwerk (kieren dorpels) met droogdoek van Gyeon
4: Gyeon Q2M prep aanbrengen en uitpoetsen.
5: compound Polish.
6: fijnere Polish.
7: finish Polish. (Glaze)
Alle drie uiteraard met de machine goed poetsen en uitpoetsen met schone doek. Zelfde geldt voor prep en wax enzovoort.
8: Gyeon Q2M prep. (Ontvetter) is beter voor de hechting van de wax.
9: wax aanbrengen.!

En resultaat zie je op de foto's die ik gister op het topic heb gezet[emoji7][emoji7][emoji7]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Auto maar ff gepoetst??? - JarnovedderF2x - 11-10-2017

Om er voor te zorgen dat je auto zo blijft is het echt heeel belangrijk dat je op een goede manier wast! Als je niet met een washmitt en met gridguard wast kan je je auto beter niet poetsen want dan heb je zo weer was krassen erop. Mijn auto had voor het poetsen al heel minimaal krassen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Auto maar ff gepoetst??? - JarnovedderF2x - 11-10-2017

de spiegeling en diepe glans is vooral veel beter geworden bij mijn auto in verband met het professionele merk. Monello is eigenlijk een beetje het neusje van de zalm onder de poetsmerken. Maar als je je auto goed wil poetsen ben je echt lang bezig! Ben met de mijne 40uur bezig geweest


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Auto maar ff gepoetst??? - F20 Rob - 11-10-2017

Bedankt voor de duidelijke uitleg [emoji106]
Ik zal me er eens in verdiepen.

Jou resultaat is echt super!
40uur!!! Dammm!!

Ben je ook bekend met snow foam canons en Nano Coating? En zo ja, wat is jou visie daarop?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Auto maar ff gepoetst[emoji1362][emoji1362][emoji41] - Patrick - 11-10-2017

Pff.. wat een stappen! Rolleyes 

Heb je nog een 2e auto, of hoe doe je dat dan? Ik heb hem toch echt iedere dag nodig. Kan me idd voorstellen dat hier behoorlijk wat tijd in gaat zitten.


Auto maar ff gepoetst[emoji1362][emoji1362][emoji41] - Quinton995 - 11-10-2017

40 uur is wel erg veel, maar daar zal het resultaat ook zeker naar zijn. T is met het hele poetsen altijd maar net hoe gek je t zelf wil maken ook, en waar je zelf tevreden mee bent.

Ik was altijd met foamgun op mijn karcher. Word de auto al voor 80% schoon van zonder m ook maar aan te raken.[Afbeelding: ac56331c2ce82ebe10f183a8cbf9f0a8.jpg]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


RE: Auto maar ff gepoetst[emoji1362][emoji1362][emoji41] - Patrick - 11-10-2017

Wat voor materiaal heb je daarvoor nodig en merk foam? Ik rij hem eigenlijk altijd de Q-Wash wasstraat in... dat is vloeken in dit topic Big Grin Big Grin


Auto maar ff gepoetst[emoji1362][emoji1362][emoji41] - Quinton995 - 11-10-2017

K heb zon Monello schuilnaam die op de Karcher kan. Foam gebruik ik nu van Wolfs Chemicals.
Wasstraat komt die van mij absoluut niet in terecht [emoji28]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Auto maar ff gepoetst??? - F20 Rob - 11-10-2017

Hahaha ik doe het zelfde hoor Patrick, zeker met dit weer.

Ben ook benieuwd naar welke materialen je hier voor gebruikt. Maar ik gok iets van Monello [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Auto maar ff gepoetst??? - F20 Rob - 11-11-2017

Ik ga dit weekend maar eens even shoppen voor mezelf en de auto denk ik [emoji3] Vriendin jaloers!! [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk