BMW F20 forum - BMW F21 forum
Onderhoudsgegevens - Afdrukversie

+- BMW F20 forum - BMW F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum)
+-- Forum: BMW 1-serie - F20 / F21 forum (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: BMW F2x (http://www.bmwf2x.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Topic: Onderhoudsgegevens (/showthread.php?tid=89)

Pagina's: 1 2


Onderhoudsgegevens - Quinton995 - 12-22-2017

Weten jullie na hoeveel tijd/km de verschillende dingen als filters, bougies etc vervangen moeten worden bij mijn (getunde) 114i?
Ik heb namelijk nogal last van inhouden tijdens gas geven en vraag me af of het aan een simpel dingetje kan liggen als een brandstoffilter.
De auto heeft een elektronisch onderhoud boekje in iDrive (Wat ik overigens aardig irritant vind, Gewoon boekje is makkelijker). Als ik hier doorheen ga heeft de auto nog nooit een nieuw brandstof/oliefilter gehad. Ik neem aan dat dat er toch ook in zou staan? Lucht en interieur filter staan er wel in. Bougies zijn 1 maal vervangen bij 19.000km.
Inmiddels heeft de auto 50.000 gelopen (uit 2013). Hij is altijd door de dealer onderhouden door de vorige eigenaren.


Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Onderhoudsgegevens - F20 Rob - 12-23-2017

Hey Quinton, ik kan je helaas geen antwoord op je vraag geven. Maar ben zelf ook benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RE: Onderhoudsgegevens - Patrick - 12-23-2017

Ik zal vanavond voor je kijken wat de invoer mogelijkheden zijn in het service menu. Dit zijn standaard waardes, er is geen vrije invoer mogelijk. Het is dus de vraag of de brandstof/oliefilter specifiek genoemd is. Ik kom hier nog op terug! De bougies zijn bij mij voor het eerst pas met 60.000 vervangen. BMW gaat voor de interval tegenwoordig uit van wat iDrive aangeeft "condition based" service.

Ik zou persoonlijk na 30.000 km toch wel weer een algemene beurt geven, filters en olie. De service interval kan je zelf resetten met de odo-reset knop. Als je het onderhoud zelf uitvoert of dit bij een onafhankelijk garage laat doen, kan ik dit in je digitaal onderhoudsboekje (iDrive) registreren.

Inderdaad jammer dat er geen papieren onderhoudsboekje meer is.


RE: Onderhoudsgegevens - Patrick - 12-23-2017

Het volgende onderhoud kan in het digitale onderhoudsboekje worden geregistreerd:

Motorolie
Microfilter
Remblokken voor
Remblokken achter
Remvloeistof
Interieur filter
Luchtfilter
Brandstoffilter
Bougies
Voertuig controle
Inspectie vóór aflevering
Service controle
Wettelijke voertuiginspectie (APK)
Wettelijke emissietest

De brandstoffilter en microfilter (oliefilter) had er dus in moeten staan als deze eerder vervangen is.


RE: Onderhoudsgegevens - Quinton995 - 12-24-2017

Oké, thanks voor de info!
Ik ga van de week de bmw even op mijn werk een keer tussendoor uit laten lezen. Kijken wat er aan de hand is, want iets is er niet goed. Soms stottert ie wel heel erg, komt ie amper vooruit even.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


RE: Onderhoudsgegevens - Patrick - 12-24-2017

thumbup 

Als je er op je werk niet uit komt en je bent toevallig in de buurt dan kan ik je F21 eventueel ook even uitlezen met BMW ISTA+ Diagnostic (Rheingold). Krijg je een volledige diagnose incl de oplossing Wink

Houd ons op de hoogte! Smile


RE: Onderhoudsgegevens - Quinton995 - 12-28-2017

Heb je toevallig vanavond nof tijd?
Het is zo druk op mijn werk dat we er nie aan toe komen[emoji23]

Ik heb geprobeerd te reageren op je Privé bericht, maar ik krijg een melding dat jouw berichten vol zitten en je geen meer kan ontvangen[emoji28]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Onderhoudsgegevens - Patrick - 12-28-2017

Oh shit.. Ik zal even wat verwijderen[emoji28]

Ik lees je bericht nu pas, vanavond gaat niet meer lukken [emoji6] ik stuur je zo even wat mogelijkheden in een PB.[emoji106]

[edit]
Berichten inbox is weer leeg[emoji4]


Onderhoudsgegevens - BMW F20 - 01-07-2018

Hoe is dit afgelopen Quinton?


RE: Onderhoudsgegevens - Quinton995 - 01-07-2018

Beetje druk gehad[emoji28]. Moet hem nogsteeds uitlezen.

Maar ik ga er niet al te veel meer aan spenderen mocht er wat mis zijn. Zit langzaamaan te denken hem dit jaar weer in te wisselen voor iets met wat spannendere vermogens cijfers[emoji3]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk