06-23-2020, 03:16 PM
Al veel gehad aan het lezen op dit forum en nu een eerste post omdat ik, hoe kan het ook anders, een probleem heb wat ik niet opgelost krijg. Voordat we daaraan beginnen eerst een voorstellen!
Een van de oosterburen geïmporteerde 118d uit juni 2014 (N47D20C). Had onder eerste eigenaar na 50k km zn turbo kapot. In mijn bezit sinds 130k en inmiddels een jaar later op 183k. Ben benieuwd of er in dit blok de komende km's wat begint te ratelen
Weinig upgrades gedaan tot nu toe, het is een high executive dus al (redelijk) goed qua opties.
Onlangs rechter achterlicht unit vervangen omdat de ledstrip nog maar op 50% brandde (schijnt known issue te zijn).
Verder krijgt ie netjes iedere 15k km nieuwe olie en nieuw olie filter.
Top zit op 218 echte kilometers en ik ben altijd blij om te zien met hoeveel gemak hij daar heen loopt.
Paar eigenaardigheden waar ik nog mee bezig ben en waarvan ik ook benieuwd ben of er anderen zijn die dit ook hebben:
- Heb de EGR uit laten programmeren nadat hij vorig jaar in de winterochtend een keer niet wilde starten. Is toen naar de dealer geweest die zei dat het de EGR was. Beter excuus om dat kreng uit te laten programmeren kon je mij niet geven . Maar -voor mijn gevoel sindsdien- heb ik voornamelijk bij koude start wat olie/dieseldampen in het interieur. Trekt daarna ook vrij snel weer weg. Heb tot nu toe nergens een lek kunnen vinden. Benieuwd naar jullie gedachten hierover.
- Ander vreemd iets is de stuurbekrachtiging, zo rond de 80km/u lijkt deze af en toe even te hangen. Het voelt dan alsof je niet verder in kan sturen totdat je meer kracht zet en dan grijpt hij soms wat harder dan nodig is. Hiermee ben ik bij een specialist geweest en die had het over het stuur bekrachtigingssysteem. Dat dat trapsgewijs toeneemt in weerstand, hij had het slechts 1x eerder gehoord van een klant met een F10.
Een van de oosterburen geïmporteerde 118d uit juni 2014 (N47D20C). Had onder eerste eigenaar na 50k km zn turbo kapot. In mijn bezit sinds 130k en inmiddels een jaar later op 183k. Ben benieuwd of er in dit blok de komende km's wat begint te ratelen
Weinig upgrades gedaan tot nu toe, het is een high executive dus al (redelijk) goed qua opties.
Onlangs rechter achterlicht unit vervangen omdat de ledstrip nog maar op 50% brandde (schijnt known issue te zijn).
Verder krijgt ie netjes iedere 15k km nieuwe olie en nieuw olie filter.
Top zit op 218 echte kilometers en ik ben altijd blij om te zien met hoeveel gemak hij daar heen loopt.
Paar eigenaardigheden waar ik nog mee bezig ben en waarvan ik ook benieuwd ben of er anderen zijn die dit ook hebben:
- Heb de EGR uit laten programmeren nadat hij vorig jaar in de winterochtend een keer niet wilde starten. Is toen naar de dealer geweest die zei dat het de EGR was. Beter excuus om dat kreng uit te laten programmeren kon je mij niet geven . Maar -voor mijn gevoel sindsdien- heb ik voornamelijk bij koude start wat olie/dieseldampen in het interieur. Trekt daarna ook vrij snel weer weg. Heb tot nu toe nergens een lek kunnen vinden. Benieuwd naar jullie gedachten hierover.
- Ander vreemd iets is de stuurbekrachtiging, zo rond de 80km/u lijkt deze af en toe even te hangen. Het voelt dan alsof je niet verder in kan sturen totdat je meer kracht zet en dan grijpt hij soms wat harder dan nodig is. Hiermee ben ik bij een specialist geweest en die had het over het stuur bekrachtigingssysteem. Dat dat trapsgewijs toeneemt in weerstand, hij had het slechts 1x eerder gehoord van een klant met een F10.