Bobines zitten net als andere auto's met een bobine per cilinder op de cilinderkop geschroeft. Mijn indruk is dat de bobines reeds na 45000 km (voordat LPG er in gebouwd zat) het lastig hadden. Eenmaal op temperatuur lijken ze gewoon goed te functioneren.
Ik lees her en der dat de N13 blokken ook last hebben van snel kapot gaande bobines. Dat zijn zonder uitzondering allemaal benzine auto's. Ik denk namelijk dat ook de Bx8 serie last heeft van 'inferieure' goedkope kwaliteit bobines. Bij de N13 is delphi de leverancier van verbeterde versie. Bij de Bx8 motoren levert Eldom (Italiaans merk) de bobines.
Of een auto op LPG warmer draait? Dat gaat bij mijn weten alleen op op het moment dat er vollast verrijking wordt toegepast om de motor te koelen met benzine. Doe je dat op LPG dan genereer je alleen maar hitte. Extra LPG inspuiten koelt namelijk niet. Ik betwijfel of de moderne motoren nog gebruik maken van vollast verrijking. Dus daarmee ook de twijfel of de door velen m.i. onterecht gemaakte veronderstelling over warmere verbranding van toepassing is bij dit soort motoren.
Ik lees her en der dat de N13 blokken ook last hebben van snel kapot gaande bobines. Dat zijn zonder uitzondering allemaal benzine auto's. Ik denk namelijk dat ook de Bx8 serie last heeft van 'inferieure' goedkope kwaliteit bobines. Bij de N13 is delphi de leverancier van verbeterde versie. Bij de Bx8 motoren levert Eldom (Italiaans merk) de bobines.
Of een auto op LPG warmer draait? Dat gaat bij mijn weten alleen op op het moment dat er vollast verrijking wordt toegepast om de motor te koelen met benzine. Doe je dat op LPG dan genereer je alleen maar hitte. Extra LPG inspuiten koelt namelijk niet. Ik betwijfel of de moderne motoren nog gebruik maken van vollast verrijking. Dus daarmee ook de twijfel of de door velen m.i. onterecht gemaakte veronderstelling over warmere verbranding van toepassing is bij dit soort motoren.