11-05-2021, 07:30 PM
Om nog verder over remblokken en zo te schrijven.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. En het gaat om remmen en elektrische auto's.
Ik reed door Den Haag. Stond naast een mooie Jaguar I-PACE EV400. Leuke auto. Beetje duur voor de ruimte die je er voor krijgt. Maar als ik 'n gratis een weekje mocht rijden? Zou ik het zeker doen.
Een lage auto zoals de BMW F20 met M-sport onderstel toch is, heeft als voordeel dat je naast dit soort 'mastodonten' op de weg oog in oog staat met de wielen van zo'n Jaguar. Wat schetst mijn verbazing? Remschijf achter. Een 3 jaar oude auto. Remschijf voor 1/3 verroest. Hmmm...toch wel interessant. Hoe zou de voorzijde dan zijn? Bij volgende stoplicht, stiekem iets naar voren gerold. En gelukkig ook die zagen er NIET best uit. Remmen die niet intensief gebruikt worden. En remmen die vroeg of laat vast gaan zitten.
Ik ben heel benieuwd naar remmen van andere elektrische voertuigen. Maar met lange onderhoudsintervallen zoals bij EV geldt, kan het maar een ding betekenen. Vroeg of laat zit alles vast en dat alleen al zal tot overmatige slijtage van het remsysteem leiden.
Iets om de komende tijd verder in de gaten te houden.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. En het gaat om remmen en elektrische auto's.
Ik reed door Den Haag. Stond naast een mooie Jaguar I-PACE EV400. Leuke auto. Beetje duur voor de ruimte die je er voor krijgt. Maar als ik 'n gratis een weekje mocht rijden? Zou ik het zeker doen.
Een lage auto zoals de BMW F20 met M-sport onderstel toch is, heeft als voordeel dat je naast dit soort 'mastodonten' op de weg oog in oog staat met de wielen van zo'n Jaguar. Wat schetst mijn verbazing? Remschijf achter. Een 3 jaar oude auto. Remschijf voor 1/3 verroest. Hmmm...toch wel interessant. Hoe zou de voorzijde dan zijn? Bij volgende stoplicht, stiekem iets naar voren gerold. En gelukkig ook die zagen er NIET best uit. Remmen die niet intensief gebruikt worden. En remmen die vroeg of laat vast gaan zitten.
Ik ben heel benieuwd naar remmen van andere elektrische voertuigen. Maar met lange onderhoudsintervallen zoals bij EV geldt, kan het maar een ding betekenen. Vroeg of laat zit alles vast en dat alleen al zal tot overmatige slijtage van het remsysteem leiden.
Iets om de komende tijd verder in de gaten te houden.