01-09-2019, 09:20 PM
Goedenavond F20 liefhebbers,
Ik heb vrij recent geleden mezelf is verdiept tussen de verschillen van de pre LCI F20 en LCI F20. Ik ben er achter gekomen dat de kale carrosserie niet te onderscheiden was van de pre LCI en dat het mogelijk moest zijn om auto te kunnen ombouwen naar de LCI. Ik heb een tijdje wat dingen uitgezocht en gewacht tot er bij een demontage bedrijf een auto beschikbaar was waar de achterkant nog helemaal van in tact was in de kleurcode van mijn wagen.
Wat ik van die auto overgekocht heb is:
1. Achterklep in kleur 668 zwart + kabelboom (geluk was dat ik hem geheel compleet had met klepbediening, ruitenwisser motor, achterklep bekleding enz enz..
2. Complete achterlichten.
3. Achterbumper M-sport.. Ex diffuser, deze heb ik nieuw gekocht bij de dealer.
4. Remmodule. (Met de software vanaf 2016 LCI)
Wat ik nog bij besteld heb bij de dealer is:
1. M140i diffuser (ivm montage van een M135i einddemper)
2. Reflectoren in de diffuser.
3. 6x boutjes van de modderkuipen
4. Bumper geleiders M-sport links, rechts en midden.
5. Beschermfolie tussen de carrosserie en bumper randen links en rechts.
De bumper heb ik opnieuw laten spuiten bij een echte vakspuiter die gevestigd zit in Nijkerk. Ik heb bij deze spuiter vaker iets laten doen. De structuur in de lak in niet te onderscheiden van af fabriek!
Na dit allemaal gereed te hebben, kon het echte werk gaan gebeuren. Ik heb eerst de achterkant van mijn auto compleet gestript zodat ik alles netjes stap voor stap weer terug kon monteren. Ondertussen heb ik veel dingen achter de bumper en carrosserie schoongemaakt. (Maar dat ben ik[emoji854][emoji16])
Daarna de nieuwe bumper geleiding terug monteren samen met de beschermfolie om er voor te zorgen dat de bumper rand de carrosserie niet beschadigd met het monteren van de bumper. Daarna de achterklep gemonteerd en netjes afgesteld zodat alles naden en randen kloppen zoals het hoort, kabelboom weer netjes door het rubber heen gehaald en netjes terug geplaatst zoals het voorheen ook zat. Klepbekleding, ruitenwisser motor, klepbediening, kleplichten terug gemonteerd.. De nieuwe remmodule gemonteerd en wel. Achterbumper erop, daarna de bedrading van de schermlichten omgepint en terug gemonteerd. In principe was alles klaar. Enige wat toen nog gedaan moest worden was de ruiten opnieuw blinderen en de auto laten om coderen naar de LCI. Dit heb ik bij MALS BMW techniek laten uitvoeren. Richie is iemand die 10 jaar diagnose specialist is geweest bij BMW en heeft zich nu gericht op retrofits en is voor zich zelf begonnen. Ook hij was erg onder de indruk van mijn conversion. Wat de ruiten betreft, het was eigenlijk de bedoeling om alleen de achterruit opnieuw te laten blinderen. Maar omdat ik de ramen achter 5% lichtdoorlatend altijd al wat te donker vond heb ik op advies van Willem mijn ramen compleet opnieuw laten blinderen achter 20% lichtdoorlatend en de voorportier ramen 55% (wettelijk toegestaan) ook heb ik de achterlichten laten tinten, omdat ik dit erg sjiek vind staan op een zwarte F20. Tot zo ver ben ik echt zeer tevreden over de ombouw. De voorkant gaat in het voorjaar plaatsvinden. Let me know[emoji123][emoji2533][emoji41]
Ps: ik heb nog veel meer foto’s. Maar dit maakt het op zich al duidelijk genoeg[emoji106][emoji2533][emoji123][emoji2533]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vrij recent geleden mezelf is verdiept tussen de verschillen van de pre LCI F20 en LCI F20. Ik ben er achter gekomen dat de kale carrosserie niet te onderscheiden was van de pre LCI en dat het mogelijk moest zijn om auto te kunnen ombouwen naar de LCI. Ik heb een tijdje wat dingen uitgezocht en gewacht tot er bij een demontage bedrijf een auto beschikbaar was waar de achterkant nog helemaal van in tact was in de kleurcode van mijn wagen.
Wat ik van die auto overgekocht heb is:
1. Achterklep in kleur 668 zwart + kabelboom (geluk was dat ik hem geheel compleet had met klepbediening, ruitenwisser motor, achterklep bekleding enz enz..
2. Complete achterlichten.
3. Achterbumper M-sport.. Ex diffuser, deze heb ik nieuw gekocht bij de dealer.
4. Remmodule. (Met de software vanaf 2016 LCI)
Wat ik nog bij besteld heb bij de dealer is:
1. M140i diffuser (ivm montage van een M135i einddemper)
2. Reflectoren in de diffuser.
3. 6x boutjes van de modderkuipen
4. Bumper geleiders M-sport links, rechts en midden.
5. Beschermfolie tussen de carrosserie en bumper randen links en rechts.
De bumper heb ik opnieuw laten spuiten bij een echte vakspuiter die gevestigd zit in Nijkerk. Ik heb bij deze spuiter vaker iets laten doen. De structuur in de lak in niet te onderscheiden van af fabriek!
Na dit allemaal gereed te hebben, kon het echte werk gaan gebeuren. Ik heb eerst de achterkant van mijn auto compleet gestript zodat ik alles netjes stap voor stap weer terug kon monteren. Ondertussen heb ik veel dingen achter de bumper en carrosserie schoongemaakt. (Maar dat ben ik[emoji854][emoji16])
Daarna de nieuwe bumper geleiding terug monteren samen met de beschermfolie om er voor te zorgen dat de bumper rand de carrosserie niet beschadigd met het monteren van de bumper. Daarna de achterklep gemonteerd en netjes afgesteld zodat alles naden en randen kloppen zoals het hoort, kabelboom weer netjes door het rubber heen gehaald en netjes terug geplaatst zoals het voorheen ook zat. Klepbekleding, ruitenwisser motor, klepbediening, kleplichten terug gemonteerd.. De nieuwe remmodule gemonteerd en wel. Achterbumper erop, daarna de bedrading van de schermlichten omgepint en terug gemonteerd. In principe was alles klaar. Enige wat toen nog gedaan moest worden was de ruiten opnieuw blinderen en de auto laten om coderen naar de LCI. Dit heb ik bij MALS BMW techniek laten uitvoeren. Richie is iemand die 10 jaar diagnose specialist is geweest bij BMW en heeft zich nu gericht op retrofits en is voor zich zelf begonnen. Ook hij was erg onder de indruk van mijn conversion. Wat de ruiten betreft, het was eigenlijk de bedoeling om alleen de achterruit opnieuw te laten blinderen. Maar omdat ik de ramen achter 5% lichtdoorlatend altijd al wat te donker vond heb ik op advies van Willem mijn ramen compleet opnieuw laten blinderen achter 20% lichtdoorlatend en de voorportier ramen 55% (wettelijk toegestaan) ook heb ik de achterlichten laten tinten, omdat ik dit erg sjiek vind staan op een zwarte F20. Tot zo ver ben ik echt zeer tevreden over de ombouw. De voorkant gaat in het voorjaar plaatsvinden. Let me know[emoji123][emoji2533][emoji41]
Ps: ik heb nog veel meer foto’s. Maar dit maakt het op zich al duidelijk genoeg[emoji106][emoji2533][emoji123][emoji2533]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk