01-29-2019, 05:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-29-2019, 05:46 PM door BMW118iED.)
Heb een "hekel" aan verlengde onderhouds intervallen. En besloten, omdat ik toch een bestelling deed voor diverse filters ook de BMW dit keer mee te laten doen in de vervanging van het luchtfilter. Een Mahle filter voor iets meer dan 11 EUR. Na verwijderen van het 1 jaar / 30000 km oude BMW filter kom ik tot de conclusie dat dit ook een Mahle / Knecht filter is met eveneens de cocd LX2077/3 er op geprint. Ergo, filter kun je om te besparen dus gewoon van Mahle bestellen.
Het leuke is, dat beide filters (Volvo S60 T5) en BMW luchtfilter ongeveer evenveel km's lucht hadden gereinigd. En dat ze bij benadering even vies waren. Niet extreem donkder grijs, maar niet meer creme wit zoals een nieuw filter er uit ziet. De volgende keer dat het filter gewisseld gaat worden is bij de BMW dealer. Ik overweeg sterk om bij het omwisselen in April naar zomerbanden de remvloeistof te laten vervangen. 30000 km is een mooi kilometrage om er nieuwe remvloeistof in te doen.
Goed onderhoud is volgens mij nog steeds belangrijk om een auto lang mee te kunnen laten gaan. Om diezelfde reden krijgt de auto over omstreeks 12000 km nieuwe olie met BMW 5W30 motorolie een Mahle oliefilter. Ook al hek ik een BMW onderhoudscontract.....toch besloten niet het minimale onderhoud te laten doen, maar tussendoor de auto zo nu en dan van verse filters / vloeistoffen te laten voorzien.
BMW blijft het voortreffelijk doen. Over een maand wordt ie precies 1 jaar oud. En oh ja, ook uit voorzorg, bij 60000 km gaat de auto natuurlijk naar ZF in Delfgauw, voor het vervangen van olie en filter van de versnellingsbak.
Het leuke is, dat beide filters (Volvo S60 T5) en BMW luchtfilter ongeveer evenveel km's lucht hadden gereinigd. En dat ze bij benadering even vies waren. Niet extreem donkder grijs, maar niet meer creme wit zoals een nieuw filter er uit ziet. De volgende keer dat het filter gewisseld gaat worden is bij de BMW dealer. Ik overweeg sterk om bij het omwisselen in April naar zomerbanden de remvloeistof te laten vervangen. 30000 km is een mooi kilometrage om er nieuwe remvloeistof in te doen.
Goed onderhoud is volgens mij nog steeds belangrijk om een auto lang mee te kunnen laten gaan. Om diezelfde reden krijgt de auto over omstreeks 12000 km nieuwe olie met BMW 5W30 motorolie een Mahle oliefilter. Ook al hek ik een BMW onderhoudscontract.....toch besloten niet het minimale onderhoud te laten doen, maar tussendoor de auto zo nu en dan van verse filters / vloeistoffen te laten voorzien.
BMW blijft het voortreffelijk doen. Over een maand wordt ie precies 1 jaar oud. En oh ja, ook uit voorzorg, bij 60000 km gaat de auto natuurlijk naar ZF in Delfgauw, voor het vervangen van olie en filter van de versnellingsbak.