03-05-2019, 09:50 PM
Bilstein setje zit nog steeds niet onder de auto. Wel verbaas ik me steeds meer hoe "nimble" zoals de Amerikanen dat zeggen de auto is. Zeker in slalom achtige bewegingen voelt de auto erg lenig aan. Ik vermoed dat ook de stuurinrichting daar aan bij draagt. Het is best vermakelijk.
Ook niet onbelangrijk, heb de auto nu al weer enige tijd in ECO-Pro staan als standaard start-up modus. Heb mijn verbruiksmeter op non-eco pro gezet. En merk dat de auto steeds makkelijker (vlotter) rijdt ondanks de ECO-PRO modus. Eenmaal op toeren is ie voor een 3 cilinder best snel.
Verder begin ik te vermoeden dat de 3 cilinder er voor zorgt dat de gewichtsverhouding helemaal optimaal is. Hij heeft dan welliswaar niet het vermogen, maar wel een fijne wegligging.
Overigens, voor de liefhebbers van filmpjes over BMW's. De ANWB besloot dit weekend een uitzwaaimodel van de 1-serie, de F20 120i volgehangen met alle opties te vergelijken met de A-klasse. Ik heb besloten een soortgelijke F20 te configureren, en kom daarbij niet veel hoger uit dan 54.000 EUR. Nog steeds een boel geld, maar bij lange na niet het bedrag wat BMW heeft geselecteerd aan opties op de Blauwe F20 in het filmpje. Dat ie de test niet wint komt door de nieuwprijs van 60000 EUR. Maar vermoed dat je een soortgelijke 1-serie dus ook prima voor 50.000 kunt configureren. En dan had ie de test met vlag en winpel gewonnen. Met vermoeidheidsherkenning en een rem ingreep bij noodsituaties of plotseling overstekende voetgangers. Iets wat er volgens de ANWB niet op zat.
Ook niet onbelangrijk, heb de auto nu al weer enige tijd in ECO-Pro staan als standaard start-up modus. Heb mijn verbruiksmeter op non-eco pro gezet. En merk dat de auto steeds makkelijker (vlotter) rijdt ondanks de ECO-PRO modus. Eenmaal op toeren is ie voor een 3 cilinder best snel.
Verder begin ik te vermoeden dat de 3 cilinder er voor zorgt dat de gewichtsverhouding helemaal optimaal is. Hij heeft dan welliswaar niet het vermogen, maar wel een fijne wegligging.
Overigens, voor de liefhebbers van filmpjes over BMW's. De ANWB besloot dit weekend een uitzwaaimodel van de 1-serie, de F20 120i volgehangen met alle opties te vergelijken met de A-klasse. Ik heb besloten een soortgelijke F20 te configureren, en kom daarbij niet veel hoger uit dan 54.000 EUR. Nog steeds een boel geld, maar bij lange na niet het bedrag wat BMW heeft geselecteerd aan opties op de Blauwe F20 in het filmpje. Dat ie de test niet wint komt door de nieuwprijs van 60000 EUR. Maar vermoed dat je een soortgelijke 1-serie dus ook prima voor 50.000 kunt configureren. En dan had ie de test met vlag en winpel gewonnen. Met vermoeidheidsherkenning en een rem ingreep bij noodsituaties of plotseling overstekende voetgangers. Iets wat er volgens de ANWB niet op zat.