03-09-2019, 06:27 PM
Spul zit er onder. Achterzijde bleek niet moeilijk. Was binnen een uurtje klaar. M-sport veren, en de Bilstein B8 dempers incl. de M-Sport bumpstops.
Voorzijde was wat meer werk, maar ook prima te doen. M-sport veer voor is iets minder hoog onbelast. Bij de eerste keer op de wielen staan stond de auto nog vrij hoog. Maar na 100 km gereden te hebben was dit probleem opgelost. Hij staat zoals een M-sport er bij hoort te staan. Niet extreem verlaagd, maar wel minder hoog op de poten dan een standaard onderstel.
De dempers zelf zijn een wereld van verschil met het origineel. De auto is best wel wat stugger gedempt, maar houdt ook beter zijn wielen aan de grond bij water op de weg zoals ik vandaag heb kunnen ervaren. Omdat het al weer bijna half maart is, en ik niet verwacht dat het voor 27 maart hier in de regio aan de kust van Zuid Holland nog gaat sneeuwen gelijk de zomerwielen op de auto gezet. 17 inch Runflat of 16 inch zonder runflat is een groot verschil in comfort. Alleen al om die reden vind ik het comfort acceptabel met het aangepaste M-sport onderstel.
Voorzijde was wat meer werk, maar ook prima te doen. M-sport veer voor is iets minder hoog onbelast. Bij de eerste keer op de wielen staan stond de auto nog vrij hoog. Maar na 100 km gereden te hebben was dit probleem opgelost. Hij staat zoals een M-sport er bij hoort te staan. Niet extreem verlaagd, maar wel minder hoog op de poten dan een standaard onderstel.
De dempers zelf zijn een wereld van verschil met het origineel. De auto is best wel wat stugger gedempt, maar houdt ook beter zijn wielen aan de grond bij water op de weg zoals ik vandaag heb kunnen ervaren. Omdat het al weer bijna half maart is, en ik niet verwacht dat het voor 27 maart hier in de regio aan de kust van Zuid Holland nog gaat sneeuwen gelijk de zomerwielen op de auto gezet. 17 inch Runflat of 16 inch zonder runflat is een groot verschil in comfort. Alleen al om die reden vind ik het comfort acceptabel met het aangepaste M-sport onderstel.