03-10-2019, 02:43 PM
Bij de montage hebben we de uitlijn bout / moer netjes met stift gemarkeerd op de achteras. De vooras is er niets losgeweest van de uitlijning danig beinvloed dat er acute noodzaak was om gelijk uit te lijnen. Toch ga ik morgen op zoek naar een uitlijner om het onderstel uit te laten lijnen met M-sport specs.
Heb vanochtend de bandenspanning gecorrigeerd naar 2,2 voor en 2.4 achter. Auto ligt qua wegligging substantieel steviger op de weg. Wel is te merken dat ie toch wel uitgelijnd mag worden. Ik vermoed ook dat er qua uitlijning iets niet klopte. Dus mooie gelegenheid dit te corrigeren. Ook prettig is te merken dat de kleine stuurcorrecties die nodig waren verleden tijd zijn. De auto is veel preciezer te sturen dan tot gisteren ochtend. Na correctie van de bandenspanning (stonden op 2.5 en 2.6) voel je oneffenheden iets minder en voelt de auto een beetje aan als de auto die ik mee kreeg voor een proefrit van BMW den Haag. Die stond op 18 inch wielen op een M-sport onderstel (zonder variabele dempers).
In de zomer komen er sowieso twee nieuwe Michelin Pilot sport 4 banden op de achteras te liggen. Mogelijk dat ik ze dan alle vier laat vervangen. Ik ben niet tevreden met de Bridgestone Runflats die er nu onder liggen. Die zijn zo'n 25000 km oud. Verder heb ik een vermoeden dat de dealer (Keram) er toch een ander wiel op heeft gezet (rechts voor) omdat de band beschadigd was. Het resultaat is 3 banden met maximaal 4mm profiel en een band met omstreeks 6mm profiel.
Op het todo lijstje qua onderstel staat verder nog :
1. Veerpootbrug vooras
2. Rear brace van de F21 monteren (https://f20.1addicts.com/forums/showthre...?t=1180623)
Ben overigens best wel nieuwsgierig wat het M-sport onderstel doet met het brandstof verbruik van de auto. In theorie moet 1 cm omlaag iets doen voor het verbruik. Hoeveel? 1-2%. Ga ik wel ontdekken in het voorjaar. Maar vermoed dat het niet significant meetbaar is vanwege allerlei andere factoren.
Heb vanochtend de bandenspanning gecorrigeerd naar 2,2 voor en 2.4 achter. Auto ligt qua wegligging substantieel steviger op de weg. Wel is te merken dat ie toch wel uitgelijnd mag worden. Ik vermoed ook dat er qua uitlijning iets niet klopte. Dus mooie gelegenheid dit te corrigeren. Ook prettig is te merken dat de kleine stuurcorrecties die nodig waren verleden tijd zijn. De auto is veel preciezer te sturen dan tot gisteren ochtend. Na correctie van de bandenspanning (stonden op 2.5 en 2.6) voel je oneffenheden iets minder en voelt de auto een beetje aan als de auto die ik mee kreeg voor een proefrit van BMW den Haag. Die stond op 18 inch wielen op een M-sport onderstel (zonder variabele dempers).
In de zomer komen er sowieso twee nieuwe Michelin Pilot sport 4 banden op de achteras te liggen. Mogelijk dat ik ze dan alle vier laat vervangen. Ik ben niet tevreden met de Bridgestone Runflats die er nu onder liggen. Die zijn zo'n 25000 km oud. Verder heb ik een vermoeden dat de dealer (Keram) er toch een ander wiel op heeft gezet (rechts voor) omdat de band beschadigd was. Het resultaat is 3 banden met maximaal 4mm profiel en een band met omstreeks 6mm profiel.
Op het todo lijstje qua onderstel staat verder nog :
1. Veerpootbrug vooras
2. Rear brace van de F21 monteren (https://f20.1addicts.com/forums/showthre...?t=1180623)
Ben overigens best wel nieuwsgierig wat het M-sport onderstel doet met het brandstof verbruik van de auto. In theorie moet 1 cm omlaag iets doen voor het verbruik. Hoeveel? 1-2%. Ga ik wel ontdekken in het voorjaar. Maar vermoed dat het niet significant meetbaar is vanwege allerlei andere factoren.