03-14-2019, 05:35 PM
Heb vandaag de bandenspanning op advieswaarde van Bridgestone gezet. Vooras 2,0 en achter 2,2. Vooral de achteras was met de 2.4 van BMW te hard. Die 2.4 wordt tijdens rijden bij deze buitentemperaturen zo omstreeks 2,6 bar op de achteras. En dat reed bij hobbels niet echt fijn.
Zowel Bridgestone als Michelin geven waardes op voor de 225/45R17 91W banden van 2.0 op de vooras en 2,2 op de achteras. Komende tijd in dei gaten houden, en kijken wat dit doet met wegligging. Wegligging is erg scherp bij insturen. Nu rijd ik niet echt stevig door in rechte lijn, maar leuk is te merken dat de auto bij bochten en vlot is. En dat zonder enige inspanning.
Volgende stap wordt toch de rear brace modificatie op de achteras. De versterking die achteraf te monteren is, en de achterzijde iets meer stevigheid moet geven. En als deze modificatie uitgevoerd is, moet er op de voorzijde nog een veerpoortbrug komen.
Nog een vraag aan andere 1 serie rijders, zijn er hier mensen die ervaring hebben met RVS remslangen? Overweeg de remslangen te vervangen door RVS exemplaren. Mijn ervaring met Volvo's dat het remgevoel er door verbetert.
Zowel Bridgestone als Michelin geven waardes op voor de 225/45R17 91W banden van 2.0 op de vooras en 2,2 op de achteras. Komende tijd in dei gaten houden, en kijken wat dit doet met wegligging. Wegligging is erg scherp bij insturen. Nu rijd ik niet echt stevig door in rechte lijn, maar leuk is te merken dat de auto bij bochten en vlot is. En dat zonder enige inspanning.
Volgende stap wordt toch de rear brace modificatie op de achteras. De versterking die achteraf te monteren is, en de achterzijde iets meer stevigheid moet geven. En als deze modificatie uitgevoerd is, moet er op de voorzijde nog een veerpoortbrug komen.
Nog een vraag aan andere 1 serie rijders, zijn er hier mensen die ervaring hebben met RVS remslangen? Overweeg de remslangen te vervangen door RVS exemplaren. Mijn ervaring met Volvo's dat het remgevoel er door verbetert.