03-15-2019, 03:11 PM
Vandaag de BMW gewassen. Was al weer een tijd geleden dat dat gebeurd was. Wel prettig om te merken dat de auto door de regen relatief schoon geworden was. Ook prettig te merken dat de aanpassing van de bandenspanning naar de door Bridgestone en Michelin geadviseerde waarden invloed heeft gehad op het comfort van de auto.
Onderweg heel even gekeken in de showroom van Kalfsbeek in Wateringen. Mooie 3-serie 330i bekeken. Moet eerlijk zeggen, weer een generatie vooruit qua beleving. Maar met een nieuwprijs van 67000 EUR toch wel erg overpriced.
Morgen mag de BMW een wat langere rit maken. Komende week relatief rustige week. Dus ook weinig km's af te leggen. Moet wel eerlijk bekennen dat het onderstel de auto in grote mate heeft veranderd. Maar wel zodanig dat het meer een rijders auto is geworden.
Ik heb geen idee hoe een originele M-sport 1 serie rijdt, maar wat ik vandaag bij de dealer heb zien staan staat de 1-serie nu idd op hoogte van een af fabriek M-sport. Dus wat dat betreft mijn doel berijkt. Journalisten als Peter Hilhorst adviseren altijd het adaptieve onderstel. Ik vermoed dat de Bilstein dempers net wat meer comfort bieden dan het non-adaptieve af fabriek M-sport onderstel. En dat het mooie van het adaptieve onderstel zit in het kunnen wijzigen van de schokdemper instellingen. Zo'n adaptief onderstel schijnt in Sport+ stand nog net wat minder hard te zijn dan een standaard M-sport onderstel.
Onderweg heel even gekeken in de showroom van Kalfsbeek in Wateringen. Mooie 3-serie 330i bekeken. Moet eerlijk zeggen, weer een generatie vooruit qua beleving. Maar met een nieuwprijs van 67000 EUR toch wel erg overpriced.
Morgen mag de BMW een wat langere rit maken. Komende week relatief rustige week. Dus ook weinig km's af te leggen. Moet wel eerlijk bekennen dat het onderstel de auto in grote mate heeft veranderd. Maar wel zodanig dat het meer een rijders auto is geworden.
Ik heb geen idee hoe een originele M-sport 1 serie rijdt, maar wat ik vandaag bij de dealer heb zien staan staat de 1-serie nu idd op hoogte van een af fabriek M-sport. Dus wat dat betreft mijn doel berijkt. Journalisten als Peter Hilhorst adviseren altijd het adaptieve onderstel. Ik vermoed dat de Bilstein dempers net wat meer comfort bieden dan het non-adaptieve af fabriek M-sport onderstel. En dat het mooie van het adaptieve onderstel zit in het kunnen wijzigen van de schokdemper instellingen. Zo'n adaptief onderstel schijnt in Sport+ stand nog net wat minder hard te zijn dan een standaard M-sport onderstel.