04-15-2019, 09:03 PM
Weer lekker terug in mijn BMW-tje. Wat rijdt zo'n auto toch lekker, ook al was die Mondeo ook niet verkeerd. Maar aan alles voel je dat BMW meer verfijnd is.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met bandenspanning. Voor heb ik nu geprobeerd op 2,0 te krijgen. Maar blijft lastig dit precies te krijgen bij het tankstation. Achter staat op 2,2. En dat lijkt voldoende te zijn om nog enig comfort te behouden.
Vandaag weer heel ontspannen A4-kilometers naar Amsterdam afgelegd. Netjes aan de snelheid houden is omlaag krijgen van gemiddeld verbruik. De wind is minder heftig dan voor de vakantie, en dat is te merken aan het brandstof verbruik. Zoals het er nu naar uitziet heeft de auto op z'n laatste tank met zo nu en dan Sport modus iets meer dan 15 km/liter benzine gereden.
Het LPG vraagstuk wordt pas in september gedaan. Het wordt een Prins VSI DI systeem. Verdamper systeem, maar met waarschijnlijk de elektroniche verdamper van Prins, met alle voordelen van dien boven de vacuüm aangestuurde verdampers. Betwijfel zelfs of een traditionele verdamper gaat werken i.c.m. de BX8 motoren van BMW die uitgerust met het electronische valvetronic. Dat zijn bij mijn weten ook de N13 en N20 modellen. Ook daar maakt Prins gebruik van hun nieuwe elektronische verdamper. de EVP-500.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met bandenspanning. Voor heb ik nu geprobeerd op 2,0 te krijgen. Maar blijft lastig dit precies te krijgen bij het tankstation. Achter staat op 2,2. En dat lijkt voldoende te zijn om nog enig comfort te behouden.
Vandaag weer heel ontspannen A4-kilometers naar Amsterdam afgelegd. Netjes aan de snelheid houden is omlaag krijgen van gemiddeld verbruik. De wind is minder heftig dan voor de vakantie, en dat is te merken aan het brandstof verbruik. Zoals het er nu naar uitziet heeft de auto op z'n laatste tank met zo nu en dan Sport modus iets meer dan 15 km/liter benzine gereden.
Het LPG vraagstuk wordt pas in september gedaan. Het wordt een Prins VSI DI systeem. Verdamper systeem, maar met waarschijnlijk de elektroniche verdamper van Prins, met alle voordelen van dien boven de vacuüm aangestuurde verdampers. Betwijfel zelfs of een traditionele verdamper gaat werken i.c.m. de BX8 motoren van BMW die uitgerust met het electronische valvetronic. Dat zijn bij mijn weten ook de N13 en N20 modellen. Ook daar maakt Prins gebruik van hun nieuwe elektronische verdamper. de EVP-500.