04-18-2019, 01:56 PM
De belangrijkste redenen om over te stappen op LPG :
1. Reductie uitstoot, fijnstof, Nox en CO2
2. Beperking inwendige vervuiling motor
3. Terugverdientijd ergens tussen 1,5 en jaar bij een kilometrage van omstreeks 22500 km.
En verder, wat betreft reductie uitstoot, 2020 zou het jaar zijn dat bio LPG als 2e generatie bio brandstof beschikbaar komt voor auto's. Zelfde brandstof, alleen andere herkomst. En daarmee wordt LPG CO2 neutraal.
Verder is mijn ervaring dat LPG goed kan werken, mits je werkt met een goede installatie. En na ruim 25 jaar LPG rijden, merk ik bij alle auto's waarmee ik gereden heb dat het niet zo veel uitmaakt of je rustig rijdt, of wat steviger door rijdt. En dat levert uiteindelijk een vierde voordeel op, je kunt wat makkelijker wat sportiever rijden, zonder dat dat ten koste gaat van hogere brandstofkosten. Tot 3000 toeren kun je met LPG in moderne motoren behoorlijk veel voordeel behalen in termen van koppel. Omdat LPG meer vervroeging van de ontsteking toe laat, waardoor o.a. het koppel van de motor onderin verder toeneemt. Bij hogere toeren valt dit voordeel van LPG weg.
1. Reductie uitstoot, fijnstof, Nox en CO2
2. Beperking inwendige vervuiling motor
3. Terugverdientijd ergens tussen 1,5 en jaar bij een kilometrage van omstreeks 22500 km.
En verder, wat betreft reductie uitstoot, 2020 zou het jaar zijn dat bio LPG als 2e generatie bio brandstof beschikbaar komt voor auto's. Zelfde brandstof, alleen andere herkomst. En daarmee wordt LPG CO2 neutraal.
Verder is mijn ervaring dat LPG goed kan werken, mits je werkt met een goede installatie. En na ruim 25 jaar LPG rijden, merk ik bij alle auto's waarmee ik gereden heb dat het niet zo veel uitmaakt of je rustig rijdt, of wat steviger door rijdt. En dat levert uiteindelijk een vierde voordeel op, je kunt wat makkelijker wat sportiever rijden, zonder dat dat ten koste gaat van hogere brandstofkosten. Tot 3000 toeren kun je met LPG in moderne motoren behoorlijk veel voordeel behalen in termen van koppel. Omdat LPG meer vervroeging van de ontsteking toe laat, waardoor o.a. het koppel van de motor onderin verder toeneemt. Bij hogere toeren valt dit voordeel van LPG weg.