04-28-2019, 11:52 AM
Ik wacht nog op de twee steuntjes voor de rear brace, hoop toch dat alles komend weekend binnen is. Ekris heeft inmiddels de rearbrace en de twee bouten geleverd. Is toch wel een paar kg-tjes. En ben erg benieuwd. Ziet er vast mooi uit als je onder de auto staat.
Verwachting als alles mee zit dat in het weekend van 4 Mei dit gemonteerd gaat worden.
Afgelopen dagen best wat km's met de BMW gereden. Mooier weer is merkbaar aan verbruik, afwezigheid van sterke wind dan met name.
Rijden met het gemodificeerde onderstel gaat in heel NL heel prettig, maar moet eerlijk toegeven dat het onderstel op slechte lokale wegen in Duitsland aan de harde kant is. Een gedeelte te verklaren door de Bridgestone Runflats zo is mijn vermoeden.
De laatste 1800 km ben ik mede door wat langere snelwegritten qua verbruik weer gezakt naar iets minder dan 6,4 liter /100 km. Best knap zo'n gemiddelde want daar zitten ook de nodige stadsritjes / file ritten tussen. En natuurlijk nog wat km's met wat meer tegenwind in de tweede helft van maart.
Verder is de olieteller de laatste 1000 km teruggelopen van 29.000 km naar 27.000 km. De olie zit er nu +/- 7000 km in. Dat betekent mijns inziens dat degradatie van olie begint vanaf +/- 5000 km. Afhankelijk van dopes, zal olie minder lang of langer bruikbaar blijven. Maar ook LL olie is op een gegeven moment niet meer echt mooi qua eigenschappen.
Olieverbruik sinds de laatste beurt (28000 km, begin december) heb ik niet waar kunnen nemen. Allemaal gezonde tekenen voor wat betreft de BMW. De bedoeling is toch eind augustus de motorolie te vervangen. Tegen die tijd zal ik +/- 12500 km hebben afgelegd sinds de laatste beurt bij de dealer.
Verwachting als alles mee zit dat in het weekend van 4 Mei dit gemonteerd gaat worden.
Afgelopen dagen best wat km's met de BMW gereden. Mooier weer is merkbaar aan verbruik, afwezigheid van sterke wind dan met name.
Rijden met het gemodificeerde onderstel gaat in heel NL heel prettig, maar moet eerlijk toegeven dat het onderstel op slechte lokale wegen in Duitsland aan de harde kant is. Een gedeelte te verklaren door de Bridgestone Runflats zo is mijn vermoeden.
De laatste 1800 km ben ik mede door wat langere snelwegritten qua verbruik weer gezakt naar iets minder dan 6,4 liter /100 km. Best knap zo'n gemiddelde want daar zitten ook de nodige stadsritjes / file ritten tussen. En natuurlijk nog wat km's met wat meer tegenwind in de tweede helft van maart.
Verder is de olieteller de laatste 1000 km teruggelopen van 29.000 km naar 27.000 km. De olie zit er nu +/- 7000 km in. Dat betekent mijns inziens dat degradatie van olie begint vanaf +/- 5000 km. Afhankelijk van dopes, zal olie minder lang of langer bruikbaar blijven. Maar ook LL olie is op een gegeven moment niet meer echt mooi qua eigenschappen.
Olieverbruik sinds de laatste beurt (28000 km, begin december) heb ik niet waar kunnen nemen. Allemaal gezonde tekenen voor wat betreft de BMW. De bedoeling is toch eind augustus de motorolie te vervangen. Tegen die tijd zal ik +/- 12500 km hebben afgelegd sinds de laatste beurt bij de dealer.