05-04-2019, 05:57 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-04-2019, 06:01 PM door BMW118iED.)
Alles zit er onder. Hoe rijdt het? Heel subjectief te zeggen, maar de achterzijde is er zeker niet slapper op geworden. Auto stuurt erg scherp. Leuk en vermakelijk, en vol op het gas vlak voor het ingaan van een afslag is geen probleem. Tractie te over.
Hoe was de montage? Het lastigst was de kunststofdelen verwijderen, ben daar ruim een half uur mee bezig geweest. Ben verder wel verrast over de delen die er van af kwamen. Lijken plaatwerk delen in de kleur zwart. Dus geen aluminium-achtige delen. Maar zwart plaat staal.
Voor de montage kon ik gebruik maken van brug, al met al een klein uurtje werk als je niet moe bent. Ik was al moe, had daarvoor mijn youngtimer ontdaan van roest op dorpels en ingesmeerd met een vochtwerende substantie. Daarna de boel ingespoten met zwarte coating. En de kunststofdorpels van het MSX-je gemonteerd.
Heb twee foto's van het rear brace gemonteerd en al geplaatst. Upgrade wat mij betreft geslaagd. Echt een bolt-on upgrade. Las deze week wel dat Bilstein B8 dempers de auto aan de achteras al wat minder zwieberig maken. En dit zal ongetwijfeld nog 2% extra stijfheid genereren. In ieder geval een kg of 5 extra gewicht zo is mijn conclusie.
Hoe was de montage? Het lastigst was de kunststofdelen verwijderen, ben daar ruim een half uur mee bezig geweest. Ben verder wel verrast over de delen die er van af kwamen. Lijken plaatwerk delen in de kleur zwart. Dus geen aluminium-achtige delen. Maar zwart plaat staal.
Voor de montage kon ik gebruik maken van brug, al met al een klein uurtje werk als je niet moe bent. Ik was al moe, had daarvoor mijn youngtimer ontdaan van roest op dorpels en ingesmeerd met een vochtwerende substantie. Daarna de boel ingespoten met zwarte coating. En de kunststofdorpels van het MSX-je gemonteerd.
Heb twee foto's van het rear brace gemonteerd en al geplaatst. Upgrade wat mij betreft geslaagd. Echt een bolt-on upgrade. Las deze week wel dat Bilstein B8 dempers de auto aan de achteras al wat minder zwieberig maken. En dit zal ongetwijfeld nog 2% extra stijfheid genereren. In ieder geval een kg of 5 extra gewicht zo is mijn conclusie.