05-17-2019, 04:47 PM
Na enkele jaren van uitstellen heb ik bij mijn S60 de stekkerdoos voor de trekhaak gedemonteerd, en vervangen door een andere exemplaar wat ik nog had liggen.
De S60 heeft ooit een aanrijding aan de achterzijde gehad, en is elcheapo gerepareerd.....zo gaat dat helaas als je wat oudere auto's koopt (hij was 13 jaar en 3 maand toen ik hem kocht). Bij het rijden met de aanhanger afgelopen jaar merkte ik dat ie niet deed wat ie moest doen (knipperlicht).
Na het klusje van vandaag was wel duidelijk waarom. De contactdoos was behoorlijk vervormd, waardoor er waarschijnlijk ergens sluiting was. En het ding dus nooit heeft gedaan wat ie moest doen. Klusje was bij benadering een uurtje werk, en weer een todo activiteit van mijn lijstje kunnen strepen.
Wel leuk om de auto technisch weer zo ver te krijgen dat ie toonbaar wordt. Vooral het vervangen van de achterste stabilisatorstangetjes was een enorme vooruitgang. Veel rammels uit het onderstel zijn nu verleden tijd.
Volgende week gaat ie weer twee maand de stalling in. Eind juli krijgt ie nog wat updates. Waaronder een gemodificeerde carterpan met schotjes, om bij wat steviger doorrijden geen dipjes in de oliedruk te krijgen.
Als het mee zit zal ik voor volgende week vrijdag nog de handremschoentjes achter vervangen. In de hoop dat daarmee de handrem het ook weer doet zoals ie het moet doen. Zo niet, dan zal ik helaas de handremkabels moeten vervangen.
De bedoeling is dat de Volvo komende herfst als vakantie auto mee gaat naar Zuid Duitsland / Oostenrijk. Vooral heerlijke snelle km's......zolang het maar recht uit gaat. Hopelijk slaag ik er volgend jaar in om ook de Volvo rondom op Bilsteins te kunnen zetten.
De S60 heeft ooit een aanrijding aan de achterzijde gehad, en is elcheapo gerepareerd.....zo gaat dat helaas als je wat oudere auto's koopt (hij was 13 jaar en 3 maand toen ik hem kocht). Bij het rijden met de aanhanger afgelopen jaar merkte ik dat ie niet deed wat ie moest doen (knipperlicht).
Na het klusje van vandaag was wel duidelijk waarom. De contactdoos was behoorlijk vervormd, waardoor er waarschijnlijk ergens sluiting was. En het ding dus nooit heeft gedaan wat ie moest doen. Klusje was bij benadering een uurtje werk, en weer een todo activiteit van mijn lijstje kunnen strepen.
Wel leuk om de auto technisch weer zo ver te krijgen dat ie toonbaar wordt. Vooral het vervangen van de achterste stabilisatorstangetjes was een enorme vooruitgang. Veel rammels uit het onderstel zijn nu verleden tijd.
Volgende week gaat ie weer twee maand de stalling in. Eind juli krijgt ie nog wat updates. Waaronder een gemodificeerde carterpan met schotjes, om bij wat steviger doorrijden geen dipjes in de oliedruk te krijgen.
Als het mee zit zal ik voor volgende week vrijdag nog de handremschoentjes achter vervangen. In de hoop dat daarmee de handrem het ook weer doet zoals ie het moet doen. Zo niet, dan zal ik helaas de handremkabels moeten vervangen.
De bedoeling is dat de Volvo komende herfst als vakantie auto mee gaat naar Zuid Duitsland / Oostenrijk. Vooral heerlijke snelle km's......zolang het maar recht uit gaat. Hopelijk slaag ik er volgend jaar in om ook de Volvo rondom op Bilsteins te kunnen zetten.