07-07-2019, 02:33 PM
Zojuist de center speaker vervangen door de Harman Kardon en de ontbrekende tweeter gemonteerd.
Ik wacht nog op twee schroefjes om de tweeter vast te zetten. Die komen midden volgende week binnen. Daarna kan ik deel 2 van de conversie afronden. De versterker zit er inmiddels al geruime tijd in. Groot verschil in speakers is mijn eerste indruk op basis van visuele inspectie. Montage vanwege aanwezigheid van het hifi systeem was verder plug & play.
Deel drie wordt het vervangen van de achterste speakers. Hopelijk komen eind komende week de tweeters voor de achterzijde binnen. Daarna kan ik gaan puzzelen om de speakers achter te gaan omwisselen. Verwacht er eerlijk gezegd qua geluid al best wat van, op basis van wat ik vandaag heb gezien.
Deel vier van de conversie, de deuren moet ik nog even op wachten. Kan zijn dat ik toch gebruikte raamlijsten weet te bemachtigen (scheelt een krappe 100 EUR), maar kwam er vandaag ook achter dat een Harman Kardon systeem af fabriek ook metalen roostertjes in de deuren heeft zitten. Gelukkig vallen die qua prijs mee (+/- 23 EUR per stuk).
Als deze conversie afgerond is, staat er nog een kleine upgrade te wachten. Toch montage van een trekhaak (Westfalia, af fabriek). Ook een klus die helaas niet echt goedkoop is. Einddemper, afneembare trekhaak & kabelset. Toch is het altijd handig een trekhaak onder de auto te hebben.
En last but not least, het ziet er naar uit dat er in Augustus een stabilisatorstang achter op de auto komt. De stang + endlinks heb ik reeds gevonden. Montage zullen de grootste kosten zijn. Niet goedkoop. Maar hopelijk wel wat voor de nog ietwat te beweeglijke achterzijde. Wordt een 13mm M-sport stabilisatorstang.
En als laatste, t.z.t. vermoedelijk in het voorjaar 2020 ben ik toe aan minimaal twee banden. Ik heb de bandenmaat 225/45R17 met runflat onder de auto. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Michelin Pilot Sport 4 ZP banden? Heb de gewone Pilot sport 4 onder de T5. Super band. Maar werkt deze band ook goed als runflat band?
De reden waarom ik dit vraag is dat ik de achterzijde sinds de M-sport Bilstein upgrade erg snel springerig vindt worden, bij warm weer met bandendruk 2.4 (door hitte) begint de auto te stuiteren. Terug naar 2.2 bar is het stuiteren verdwenen. Ik lees hier meer klachten over van de Bridgestone Potenza S001 runflat. Ik vind het niet de meest fijne banden die ik heb gehad. Vandaar mijn vraag over de Michelins. Moet ook bekennen dat het de eerste auto met runflat banden is. Maar ik vermoed dat er banden zijn die iets meer comfort bieden dan deze Bridgestones.
Inmiddels heb ik de auto bijna 9 maanden, bijna 16.000 km. En heel tevreden. Het voelt aan als een uiterst doorontwikkelde auto. Zelfs in DLD voelt ie in sport-modus op de autobaan vlot aan tot omstreeks 180. Verbruikstechnisch een nette prestatie (6,45 liter / 100 km) tot nu toe. Enige wat me een beetje tegenvalt is de stoelen, na ruim twee uur rijden wil je het liefst even pauzeren. Ben ik niet gewend van de Volvo.
Kan dus zijn dat ik op termijn op zoek ga naar twee lederen sportstoelen voor in de auto.
En nog een punt van kritiek, het standaard sportstuur met nep-leer, zo is mijn vermoeden. Ben aan het kijken om een soortgelijk stuurwiel maar dan in M-sport uitvoering te vinden. Niet het moderne dunnere wiel, maar het wiel wat op o.a. de M135i is geleverd met M logootje.
Ik wacht nog op twee schroefjes om de tweeter vast te zetten. Die komen midden volgende week binnen. Daarna kan ik deel 2 van de conversie afronden. De versterker zit er inmiddels al geruime tijd in. Groot verschil in speakers is mijn eerste indruk op basis van visuele inspectie. Montage vanwege aanwezigheid van het hifi systeem was verder plug & play.
Deel drie wordt het vervangen van de achterste speakers. Hopelijk komen eind komende week de tweeters voor de achterzijde binnen. Daarna kan ik gaan puzzelen om de speakers achter te gaan omwisselen. Verwacht er eerlijk gezegd qua geluid al best wat van, op basis van wat ik vandaag heb gezien.
Deel vier van de conversie, de deuren moet ik nog even op wachten. Kan zijn dat ik toch gebruikte raamlijsten weet te bemachtigen (scheelt een krappe 100 EUR), maar kwam er vandaag ook achter dat een Harman Kardon systeem af fabriek ook metalen roostertjes in de deuren heeft zitten. Gelukkig vallen die qua prijs mee (+/- 23 EUR per stuk).
Als deze conversie afgerond is, staat er nog een kleine upgrade te wachten. Toch montage van een trekhaak (Westfalia, af fabriek). Ook een klus die helaas niet echt goedkoop is. Einddemper, afneembare trekhaak & kabelset. Toch is het altijd handig een trekhaak onder de auto te hebben.
En last but not least, het ziet er naar uit dat er in Augustus een stabilisatorstang achter op de auto komt. De stang + endlinks heb ik reeds gevonden. Montage zullen de grootste kosten zijn. Niet goedkoop. Maar hopelijk wel wat voor de nog ietwat te beweeglijke achterzijde. Wordt een 13mm M-sport stabilisatorstang.
En als laatste, t.z.t. vermoedelijk in het voorjaar 2020 ben ik toe aan minimaal twee banden. Ik heb de bandenmaat 225/45R17 met runflat onder de auto. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Michelin Pilot Sport 4 ZP banden? Heb de gewone Pilot sport 4 onder de T5. Super band. Maar werkt deze band ook goed als runflat band?
De reden waarom ik dit vraag is dat ik de achterzijde sinds de M-sport Bilstein upgrade erg snel springerig vindt worden, bij warm weer met bandendruk 2.4 (door hitte) begint de auto te stuiteren. Terug naar 2.2 bar is het stuiteren verdwenen. Ik lees hier meer klachten over van de Bridgestone Potenza S001 runflat. Ik vind het niet de meest fijne banden die ik heb gehad. Vandaar mijn vraag over de Michelins. Moet ook bekennen dat het de eerste auto met runflat banden is. Maar ik vermoed dat er banden zijn die iets meer comfort bieden dan deze Bridgestones.
Inmiddels heb ik de auto bijna 9 maanden, bijna 16.000 km. En heel tevreden. Het voelt aan als een uiterst doorontwikkelde auto. Zelfs in DLD voelt ie in sport-modus op de autobaan vlot aan tot omstreeks 180. Verbruikstechnisch een nette prestatie (6,45 liter / 100 km) tot nu toe. Enige wat me een beetje tegenvalt is de stoelen, na ruim twee uur rijden wil je het liefst even pauzeren. Ben ik niet gewend van de Volvo.
Kan dus zijn dat ik op termijn op zoek ga naar twee lederen sportstoelen voor in de auto.
En nog een punt van kritiek, het standaard sportstuur met nep-leer, zo is mijn vermoeden. Ben aan het kijken om een soortgelijk stuurwiel maar dan in M-sport uitvoering te vinden. Niet het moderne dunnere wiel, maar het wiel wat op o.a. de M135i is geleverd met M logootje.