07-11-2019, 07:29 PM
Zal bij wisseling van speakers achter wat foto's maken.
Ook staat voor 24 augustus gepland achter een stabilisatorstang te monteren. Dit ter afronding van de M-sport onderstel conversie.
Vandaag weer eens wat km's gemaakt mijn mijn oude vertrouwde hoogtoerige 1.8-16V DOHC Japannertje op LPG. Voorwielaandrijving, maar ligt als een baksteen op de weg, ondanks dat ie op (195/60R15) ballonbandjes staat. Wel leuk om daar af en toe mee te rijden. Heel andere beleving dan de BMW. Er zit met name door de ballonbandjes een vertraging in het sturen. Eenmaal gezet, gaat ie echter als een trein door de bocht. Auto wordt in Augustus 23 jaartjes oud. En met 140 PK met 1180 kg kentekengewicht is ie voelbaar vlotter bovenin dan de BMW. Enige wat ie niet heeft is het koppel. Maar een motor op toeren rijden is soms ook wel eens leuk. 120 km /uur = +/- 3600 toeren....iets harder rijden en je komt in het bereik dat ie vermogen krijgt. Betekent dus veelal dat je de neiging hebt telkens harder te rijden.
Ook staat voor 24 augustus gepland achter een stabilisatorstang te monteren. Dit ter afronding van de M-sport onderstel conversie.
Vandaag weer eens wat km's gemaakt mijn mijn oude vertrouwde hoogtoerige 1.8-16V DOHC Japannertje op LPG. Voorwielaandrijving, maar ligt als een baksteen op de weg, ondanks dat ie op (195/60R15) ballonbandjes staat. Wel leuk om daar af en toe mee te rijden. Heel andere beleving dan de BMW. Er zit met name door de ballonbandjes een vertraging in het sturen. Eenmaal gezet, gaat ie echter als een trein door de bocht. Auto wordt in Augustus 23 jaartjes oud. En met 140 PK met 1180 kg kentekengewicht is ie voelbaar vlotter bovenin dan de BMW. Enige wat ie niet heeft is het koppel. Maar een motor op toeren rijden is soms ook wel eens leuk. 120 km /uur = +/- 3600 toeren....iets harder rijden en je komt in het bereik dat ie vermogen krijgt. Betekent dus veelal dat je de neiging hebt telkens harder te rijden.