08-28-2019, 05:31 PM
Nog steeds weinig F20 nieuws. Staat eigenlijk te wachten tot ie naar Prins in Eindhoven gaat. Vandaag in de regio geprobeerd om een 11mm LPG slang te bemachtigen bij bedrijven die bij mij bekend stonden dat ze LPG inbouwer waren. Duidelijk is dat van de vijf LPG bedrijven die ik van binnen gezien heb er nog nauwelijks aan LPG inbouw wordt gedaan. Uiteindelijk geslaagd in Katwijk.
Heb de slang nodig voor het inbouwen van een ander soort injectorhouder voor LPG injectoren waardoor de injectoren dichter bij de cilinderkop komen te zitten. Lang en lastig verhaal, maar heeft te maken met de vertraging door de inspuiting op afstand van het spruitstuk waardoor de LPG na inspuiting eerst nog zo'n 15 cm moet afleggen voordat het het inlaattraject bereikt.
Dit weekend een beetje zitten googelen om uit te vinden hoe hoog de snelheid van de brandstof is op het moment dat deze de injector verlaat. Daarmee terugrekenend kwam ik tot een vertraging door de 15cm slang van om en na bij de 2 ms. Bij lage toeren is dat geen probleem, want er is toch voldoende tijd voordat het gas bij de kop moet zijn. Maar bij hoge toeren wordt de marge kleiner, waardoor je bij vollast met een turbo motor in de problemen kan komen met injectietijden. Door het inkorten van de afstand van de injector tot het spruitstuk middels de Drehmeister busjes voor Keihin injectoren wordt de afstand beperkt tot omstreeks 5 cm. Waardoor ik in het beste geval 1.5 ms ga winnen. En dat zou (uit ervaring) wel eens het verschil kunnen maken tussen wel blijven werken bij meer dan 5500 toeren of niet blijven werken.
Het gaat om de LPG installatie voor de Volvo S60 T5. Die een Prins VSI 2.0 installatie heeft. De komende maanden mag deze dienst doen als dagelijkse auto. In afwachting van de inbouw van LPG in de BMW.
Heb de slang nodig voor het inbouwen van een ander soort injectorhouder voor LPG injectoren waardoor de injectoren dichter bij de cilinderkop komen te zitten. Lang en lastig verhaal, maar heeft te maken met de vertraging door de inspuiting op afstand van het spruitstuk waardoor de LPG na inspuiting eerst nog zo'n 15 cm moet afleggen voordat het het inlaattraject bereikt.
Dit weekend een beetje zitten googelen om uit te vinden hoe hoog de snelheid van de brandstof is op het moment dat deze de injector verlaat. Daarmee terugrekenend kwam ik tot een vertraging door de 15cm slang van om en na bij de 2 ms. Bij lage toeren is dat geen probleem, want er is toch voldoende tijd voordat het gas bij de kop moet zijn. Maar bij hoge toeren wordt de marge kleiner, waardoor je bij vollast met een turbo motor in de problemen kan komen met injectietijden. Door het inkorten van de afstand van de injector tot het spruitstuk middels de Drehmeister busjes voor Keihin injectoren wordt de afstand beperkt tot omstreeks 5 cm. Waardoor ik in het beste geval 1.5 ms ga winnen. En dat zou (uit ervaring) wel eens het verschil kunnen maken tussen wel blijven werken bij meer dan 5500 toeren of niet blijven werken.
Het gaat om de LPG installatie voor de Volvo S60 T5. Die een Prins VSI 2.0 installatie heeft. De komende maanden mag deze dienst doen als dagelijkse auto. In afwachting van de inbouw van LPG in de BMW.