09-10-2019, 10:40 PM
Ik merk met E10 zelfs een daling van het verbruik. Dat zal met de hogere klopvastheid te maken die ethanol van nature heeft. Maar uiteindelijk is een goede E5 brandstof of liefst Aral Ultimate het beste om te tanken.
Eigenlijk ben ik in Nederland heel tevreden met Shell Fuelsave. BP lijkt het ook goed te doen, Esso vind ik hem duurder rijden. Maar kan ook met het weer te maken hebben. ARAL 102 leverde een erg mooi rustig draaiende motor op.
En ja, snelheid is niet alles. Wegligging en remmen zijn net zo belangrijk. Dat zit bij de 118i wel snor, zeker na de upgrade met Bilstein B8 & M-sport veren. En om lekker te rijden heb je niet echt PK's nodig. Meer is natuurlijk altijd leuk. Maar als je alleen maar tractie problemen krijgt (zoals bij mijn S60 T5 bij de minste of geringste druppels op de weg) dan is snelheid eigenlijk alleen leuk om te beleven als het rechtuit gaat. Zodra er een bocht komt, zal de Volvo het verliezen van de BMW. En dan is het maar de vraag of de Volvo echt leuker is. In ieder geval maakt de Volvo meer (mooi geluid), en is hij op de autosnelweg soms best storend lawaaierig. De enige momenten dat ik de 400 + nm mis is bij het inhalen bij snelheden boven de 120. Zolang je meestal maximaal 120 mag rijden, is dat ook geen voordeel, en kom je toch tot de conclusie dat vermogen meer een nadeel is dan een voordeel. Ergo, voor waar een BMW 118i is gemaakt, voldoet ie 100%.
Eigenlijk ben ik in Nederland heel tevreden met Shell Fuelsave. BP lijkt het ook goed te doen, Esso vind ik hem duurder rijden. Maar kan ook met het weer te maken hebben. ARAL 102 leverde een erg mooi rustig draaiende motor op.
En ja, snelheid is niet alles. Wegligging en remmen zijn net zo belangrijk. Dat zit bij de 118i wel snor, zeker na de upgrade met Bilstein B8 & M-sport veren. En om lekker te rijden heb je niet echt PK's nodig. Meer is natuurlijk altijd leuk. Maar als je alleen maar tractie problemen krijgt (zoals bij mijn S60 T5 bij de minste of geringste druppels op de weg) dan is snelheid eigenlijk alleen leuk om te beleven als het rechtuit gaat. Zodra er een bocht komt, zal de Volvo het verliezen van de BMW. En dan is het maar de vraag of de Volvo echt leuker is. In ieder geval maakt de Volvo meer (mooi geluid), en is hij op de autosnelweg soms best storend lawaaierig. De enige momenten dat ik de 400 + nm mis is bij het inhalen bij snelheden boven de 120. Zolang je meestal maximaal 120 mag rijden, is dat ook geen voordeel, en kom je toch tot de conclusie dat vermogen meer een nadeel is dan een voordeel. Ergo, voor waar een BMW 118i is gemaakt, voldoet ie 100%.