10-11-2019, 01:48 PM
LPG inbouw in de BMW is inmiddels gestart. Hij staat nu bij de LPG inbouwer, via welke ik contact heb gehad over de ontwikkeling van de LPG installatie door PRINS, want als particulier mag je niet direct zaken doen met Prins.
Komende week gaat de auto naar PRINS, waar ie tot eind november zal verblijven. Kijk uit naar rijden op LPG. Om weer aan het gevoel te wennen van het rijden op LPG, rijd ik nu ook LPG met mijn S60-je. Ook leuk, maar totaal andere beleving. Vast wel eerder gezegd.
Ik heb bij de Volvo vorige maand een aanpassing aan de LPG installatie doorgevoerd, waardoor inspuiting nu op +/- 5 cm van het spruitstuk plaats vindt i.p.v. 12-14 cm afstand. Samen met een dunner en korter vacuümslangetje tussen MAP sensor & LPG verdamper levert dit een erg fijne response op. Ik heb zelfs het vermoeden een directere gaspedaal response dan bij rijden op benzine.
De komende twee maanden zal ik dus in de Volvo rijden, en tegelijkertijd ook wat onderhoud uitvoeren aan de Volvo. Die met 362.000 km aardig op weg is om richting de 400.000 km te gaan. Ik heb deze auto sinds augustus 2015. En bij 228.000 km is er een Prins VSI 2.0 installatie ingebouwd. Het blijft een "draak" van een auto in de binnenstad. Maar op de autosnelweg is het een heerlijke cruiser. Draaicirkel is het sleutelwoord, waar de BMW echt superieur is. Wegligging het andere sleutelwoord. De S60 zal nooit een BMW worden. Maar cruisend doet ie het voor een 17,5 jaar oude auto meer dan prima.
Komende week gaat de auto naar PRINS, waar ie tot eind november zal verblijven. Kijk uit naar rijden op LPG. Om weer aan het gevoel te wennen van het rijden op LPG, rijd ik nu ook LPG met mijn S60-je. Ook leuk, maar totaal andere beleving. Vast wel eerder gezegd.
Ik heb bij de Volvo vorige maand een aanpassing aan de LPG installatie doorgevoerd, waardoor inspuiting nu op +/- 5 cm van het spruitstuk plaats vindt i.p.v. 12-14 cm afstand. Samen met een dunner en korter vacuümslangetje tussen MAP sensor & LPG verdamper levert dit een erg fijne response op. Ik heb zelfs het vermoeden een directere gaspedaal response dan bij rijden op benzine.
De komende twee maanden zal ik dus in de Volvo rijden, en tegelijkertijd ook wat onderhoud uitvoeren aan de Volvo. Die met 362.000 km aardig op weg is om richting de 400.000 km te gaan. Ik heb deze auto sinds augustus 2015. En bij 228.000 km is er een Prins VSI 2.0 installatie ingebouwd. Het blijft een "draak" van een auto in de binnenstad. Maar op de autosnelweg is het een heerlijke cruiser. Draaicirkel is het sleutelwoord, waar de BMW echt superieur is. Wegligging het andere sleutelwoord. De S60 zal nooit een BMW worden. Maar cruisend doet ie het voor een 17,5 jaar oude auto meer dan prima.