11-28-2019, 07:20 PM
BMW is helaas nog steeds niet terug. Er is inmiddels wel de nodige afstand op LPG met de auto gereden. Wachten lijkt op de R115 certificatie. Dus nog even geduld. Ik ga er vanuit dat 2 december niet meer gehaald wordt als eind datum....so be it.
Volvo doet het prima als tijdelijke auto. Vorig weekend de achterste remslangen vervangen door Goodridge RVS exemplaren die ik al eventjes had liggen. Bij het ontluchten (met draaiende motor i.v.m. ABS systeem met pomp) viel me op dat met ingetrapte rem de motor best beroerd liep. Zou kunnen wijzen op een lekkage. Omdat ik niet meer wist of ik de terugslagklep in de vacuumleiding naar rembekrachtiger ooit al eens had vervangen, en ik deze niet vertrouw omdat de auto bij hogere snelheden best zwaar remt besloten het klepje (ATE) voor 7 EUR incl. verzendkosten te bestellen.
Gisteren gemonteerd, en voila. Motor rustig stationair bij ingedrukt rempedaal, en meer rembekrachtiging. Ik weer helemaal blij. Ook is de motorolie en stuurbekrachtigingsolie vervangen. Motorolie (van Shell) was na 10000 km nog redelijk schoon. En stuurbekrachtigingsolie was weer te vies (groen) geworden, met wat nieuwe olie er in stuurt de auto weer zoals het hoort. Olieverbruik ligt ruim onder de 1 liter / 10000 km. Gebruik de SHell Helix Ultra 5W40 sinds 2015. Over 140.000 km gemiddeld elke 11.500 km de olie + filter ververst. En de km-stand zit momenteel op 365.000 km.
Komende tijd wil ik nog wat kleine klusjes aan de Volvo doen. En hoop dat ie voor de kerst weer de stalling in mag. Eind januari / begin februari mag ie op voor de APK. En daarna eind maart mee op vakantie naar Duitsland.
Oh ja, deze week een Bilstein B8 demper opgehaald voor de Volvo. Nu nog een exemplaar zien te vinden, waarna ik in het voorjaar de overstap op Bilsteins kan maken. Hopelijk is de auto dan 250km/uur proof. We gaan het zien komend voorjaar in 2020.
Volvo doet het prima als tijdelijke auto. Vorig weekend de achterste remslangen vervangen door Goodridge RVS exemplaren die ik al eventjes had liggen. Bij het ontluchten (met draaiende motor i.v.m. ABS systeem met pomp) viel me op dat met ingetrapte rem de motor best beroerd liep. Zou kunnen wijzen op een lekkage. Omdat ik niet meer wist of ik de terugslagklep in de vacuumleiding naar rembekrachtiger ooit al eens had vervangen, en ik deze niet vertrouw omdat de auto bij hogere snelheden best zwaar remt besloten het klepje (ATE) voor 7 EUR incl. verzendkosten te bestellen.
Gisteren gemonteerd, en voila. Motor rustig stationair bij ingedrukt rempedaal, en meer rembekrachtiging. Ik weer helemaal blij. Ook is de motorolie en stuurbekrachtigingsolie vervangen. Motorolie (van Shell) was na 10000 km nog redelijk schoon. En stuurbekrachtigingsolie was weer te vies (groen) geworden, met wat nieuwe olie er in stuurt de auto weer zoals het hoort. Olieverbruik ligt ruim onder de 1 liter / 10000 km. Gebruik de SHell Helix Ultra 5W40 sinds 2015. Over 140.000 km gemiddeld elke 11.500 km de olie + filter ververst. En de km-stand zit momenteel op 365.000 km.
Komende tijd wil ik nog wat kleine klusjes aan de Volvo doen. En hoop dat ie voor de kerst weer de stalling in mag. Eind januari / begin februari mag ie op voor de APK. En daarna eind maart mee op vakantie naar Duitsland.
Oh ja, deze week een Bilstein B8 demper opgehaald voor de Volvo. Nu nog een exemplaar zien te vinden, waarna ik in het voorjaar de overstap op Bilsteins kan maken. Hopelijk is de auto dan 250km/uur proof. We gaan het zien komend voorjaar in 2020.