12-05-2019, 04:53 PM
Wat kilometertjes verder, kan ik inmiddels wat meer zeggen. Zelfs bij koud weer als vandaag (+/- 0 graden in ochtend) schakelt de auto om op LPG na omstreeks 300 meter. Zonder horten en stoten. Lukt me niet met de andere twee auto's met een G3 installatie (Landi Omegas en Prins VSI 2.0). Die hebben echter een traditionele LPG verdamper. Mijn vermoeden is dat de EVP-500 Prins verdamper een stuk beter te regelen is, ook bij koude motor.
Gisteren even op en neer naar Rotterdam met de BMW geweest. En eigenlijk het meeste wat me opvalt is de toegenomen trekkracht onderin. Nu is dit niet geheel zonder toeval omdat LPG een hogere octaanwaarde heeft als E10 benzine. Maar het verschil is opmerkelijk. Zelfs in Eco-pro is de auto ronduit vlot bij tussen acceleraties.
Verder? Weinig te merken dat ie op LPG rijdt. Volgende week waarschijnlijk de tweede keer tanken. Ben heel benieuwd waar ik dan qua verbruik op ga uitkomen. Het ligt nog in de bedoeling later deze maand een rit van omstreeks 400 km te maken. Normaal gesproken moet dat op een tank kunnen. Ben heel benieuwd.
Gisteren even op en neer naar Rotterdam met de BMW geweest. En eigenlijk het meeste wat me opvalt is de toegenomen trekkracht onderin. Nu is dit niet geheel zonder toeval omdat LPG een hogere octaanwaarde heeft als E10 benzine. Maar het verschil is opmerkelijk. Zelfs in Eco-pro is de auto ronduit vlot bij tussen acceleraties.
Verder? Weinig te merken dat ie op LPG rijdt. Volgende week waarschijnlijk de tweede keer tanken. Ben heel benieuwd waar ik dan qua verbruik op ga uitkomen. Het ligt nog in de bedoeling later deze maand een rit van omstreeks 400 km te maken. Normaal gesproken moet dat op een tank kunnen. Ben heel benieuwd.