12-17-2019, 11:15 PM
De trekhaak is inmiddels gehaald. Helemaal nieuw, origineel Westfalia afneembaar. Compleet zelfs met de bouten om hem vast te zetten (Schijnen prijzig te zijn). Montage wordt niet eerder dan voorjaar. Dan zit er een trekhaak onder met 13 polige aansluiting. Alles van Westfalia. Leuke klus, ga ik waarschijnlijk zelf doen samen met mijn vaste monteur waar ik op zaterdagen wel vaker wat aan de auto mag doen.
Voor de trekhaak moet ik als laatste uitdaging een originele demper zien te vinden die geschikt is met een trekhaak. De originele einddemper van de 118i B38 is te groot. En gaat niet passen. Maar ook dit gaat wel goed komen.
Ik wacht nu nog op de stabilisatorstang van de M135i (15mm) en de verstevigingsringen van de M3 voor de voorste veerpoten (F80). Daarvoor moet ik nog 10 bouten bestellen, en de stabilisator stang heb ik nog twee moertjes voor nodig. Daarna zou de auto onderstel technisch wat mij betreft klaar moeten zijn. Tenzij ik toch voor de M3/M4 front veerpootbrug ga. Maar lijkt me een vraag voor 2020 worden.
Ik overweeg qua onderhoud de auto rond 50000 km nog een keer een oliewissel te laten krijgen. De BMW onderhoudsteller staat op 14000 km te gaan. Ik zit nu op 48000 km. De auto had 20000 geleden een beurt bij BMW. Bij 44.700 km heb ik heb de laatste oliewissel gedaan. I.v.m. inbouw LPG toch voor de zekerheid een oliewissel tussendoor. Daarna het 10000 km interval aanhouden.
Voor de trekhaak moet ik als laatste uitdaging een originele demper zien te vinden die geschikt is met een trekhaak. De originele einddemper van de 118i B38 is te groot. En gaat niet passen. Maar ook dit gaat wel goed komen.
Ik wacht nu nog op de stabilisatorstang van de M135i (15mm) en de verstevigingsringen van de M3 voor de voorste veerpoten (F80). Daarvoor moet ik nog 10 bouten bestellen, en de stabilisator stang heb ik nog twee moertjes voor nodig. Daarna zou de auto onderstel technisch wat mij betreft klaar moeten zijn. Tenzij ik toch voor de M3/M4 front veerpootbrug ga. Maar lijkt me een vraag voor 2020 worden.
Ik overweeg qua onderhoud de auto rond 50000 km nog een keer een oliewissel te laten krijgen. De BMW onderhoudsteller staat op 14000 km te gaan. Ik zit nu op 48000 km. De auto had 20000 geleden een beurt bij BMW. Bij 44.700 km heb ik heb de laatste oliewissel gedaan. I.v.m. inbouw LPG toch voor de zekerheid een oliewissel tussendoor. Daarna het 10000 km interval aanhouden.