01-07-2020, 07:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-07-2020, 07:03 PM door BMW118iED.)
vandaag weer heerlijk ritje met de auto kunnen maken. Meestal in ECO-pro. Maar soms ook in Sport plus. Tja, hoe zal ik het zeggen. Bochten nemen worden met een BMW met sport onderstel een plezier. Meeste FWD auto's op de weg lijken op klaverbladen stil te staan. Een bocht is er voor om het gaspedaal in te trappen. De verleiding is heel groot om dat bij elke bocht te doen. Leuk zo'n F20.
Vandaag afspraak bij de garage gemaakt (niet de BMW dealert) om de achterste stabilisator te gaan monteren. De 15mm variant. Daarmee wordt de auto steeds meer M-sport. Ik vermoed dat ie daarna nog wat makkelijker de bocht om gaat. En dat ie qua wegligging inmiddels beter is dan het origineel M-sport onderstel af fabriek. Dan kun je alleen maar afvragen wat als ie ook nog meer vermogen had. Gelukkig zal ik daar voorlopig niet achter komen, want heb je in de randstad toch niet nodig. Wel begin ik te begrijpen waarom een M140i of M135i zo leuk is.
In het voorjaar krijgt mijn andere auto, de Volvo S60 T5, ook nog een kleine upgrade. Twee nieuwe Bilstein B8 schokdempers, twee nieuwe veerschotels voor en twee stabilisatorstangetjes. Vermoedelijk zal die daarna wat dichter in de buurt van de BMW komen qua wegligging. Maar dat blijft natuurlijk een FWD auto met te veel vermogen. De Volvo wordt op 23 Mei dit jaar 18 jaartjes oud.
Verder vandaag even olie gepeild. Netjes, 5000 km en nihil verloren. Bij de oliewissel eind september heb ik er 4 liter in gedaan. Toen stond ie iets onder max. En dat is nu nog steeds het geval.
Vandaag afspraak bij de garage gemaakt (niet de BMW dealert) om de achterste stabilisator te gaan monteren. De 15mm variant. Daarmee wordt de auto steeds meer M-sport. Ik vermoed dat ie daarna nog wat makkelijker de bocht om gaat. En dat ie qua wegligging inmiddels beter is dan het origineel M-sport onderstel af fabriek. Dan kun je alleen maar afvragen wat als ie ook nog meer vermogen had. Gelukkig zal ik daar voorlopig niet achter komen, want heb je in de randstad toch niet nodig. Wel begin ik te begrijpen waarom een M140i of M135i zo leuk is.
In het voorjaar krijgt mijn andere auto, de Volvo S60 T5, ook nog een kleine upgrade. Twee nieuwe Bilstein B8 schokdempers, twee nieuwe veerschotels voor en twee stabilisatorstangetjes. Vermoedelijk zal die daarna wat dichter in de buurt van de BMW komen qua wegligging. Maar dat blijft natuurlijk een FWD auto met te veel vermogen. De Volvo wordt op 23 Mei dit jaar 18 jaartjes oud.
Verder vandaag even olie gepeild. Netjes, 5000 km en nihil verloren. Bij de oliewissel eind september heb ik er 4 liter in gedaan. Toen stond ie iets onder max. En dat is nu nog steeds het geval.