02-23-2020, 08:17 PM
Inmiddels al weer bijna 1500 km afgelegd sinds de oliewissel. Ik merk eigenlijk weinig verschil tussen 0W30 en de 5W30 die ik er de vorige keer in had. Wel prettig is dat na de oliewissel 1500 km terug het aantal km's dat nog resteert tot de volgende beurt minder hard terugloopt dan na terugkomst van de auto van de LPG inbouw. Dat lag voor de oliewissel op omstreeks 800 km.
De teller staat inmiddels op 53500 km. Mooie stand. En ook fijn om te merken dat ie geen olie verliest. Ik begin inmiddels wel te vermoeden dat de lange oliewissel intervallen echt funest zijn bij benzine motoren met directe injectie. Met LPG is de auto voor 95% indirecte injectie. Veel viezer zal ie nu niet meer worden. Ik verwacht bij 61.500 km de volgende servicebeurt te hebben als de teller met dezelfde "snelheid" van ruim 1000 km in werkelijkheid is 1000 km in de teller tot de volgende beurt.
Behalve dat ik me afvraag of ik de 90000 km ga halen met mijn remblokken is er heel heel weinig te melden over de auto. De voorste remblokken zijn over 36.000 km volgens de indicator aan de beurt. Hij doet wat ie moet doen. Tot 120 is ie lekker vlot. Daarboven merk je dat de auto 10kg/PK mag mee slepen.
De teller staat inmiddels op 53500 km. Mooie stand. En ook fijn om te merken dat ie geen olie verliest. Ik begin inmiddels wel te vermoeden dat de lange oliewissel intervallen echt funest zijn bij benzine motoren met directe injectie. Met LPG is de auto voor 95% indirecte injectie. Veel viezer zal ie nu niet meer worden. Ik verwacht bij 61.500 km de volgende servicebeurt te hebben als de teller met dezelfde "snelheid" van ruim 1000 km in werkelijkheid is 1000 km in de teller tot de volgende beurt.
Behalve dat ik me afvraag of ik de 90000 km ga halen met mijn remblokken is er heel heel weinig te melden over de auto. De voorste remblokken zijn over 36.000 km volgens de indicator aan de beurt. Hij doet wat ie moet doen. Tot 120 is ie lekker vlot. Daarboven merk je dat de auto 10kg/PK mag mee slepen.