06-25-2020, 03:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-25-2020, 03:12 PM door BMW118iED.)
Gisteren weer eens een krappe 200 km met de BMW gereden. Heerlijk qua wegligging, snel zat voor Nederland. Fijne constatering is dat met dit warme weer de michelin pilot sport 4 banden het erg goed doen. Stuiteren zoals de Bridgestones deden is geen sprake van. Qua wegligging ligt de grens heel heel ver. Complimenten voor de 1er. Erg vermakelijk. Gewichtverdeling van de 3 cilinder 118i zal daar ook wel aan bijdragen. Maar het totaal plaatje is erg vernakelijk.
Eergisteren met de Volvo een rit van 500 km gemaakt met aanhanger er achter. BMW heeft (nog) geen trekhaak. En moest zoonlief helpen verhuizen. Dus de Volvo maar ingezet. Ook geen spijt van. Zowel de Volvo als de BMW staan rondom op de gele Bilsteins. Qua stuurgevoel lijken ze wel een beetje op elkaar. Maar zo hard als de BMW door lange bochten kan, zo hard zal het me nooit met de Volvo lukken.
De Volvo krijgt wel voor en achter andere (dikkere stabilisatoren). Volgende week heeft de Volvo 370.000 km op de teller staan. Geen druppel olie en vol vermogen. Met aanhanger op LPG deed ie 1 op 7 i.p.v 1 op 8.5. Nette waarden. Voornamelijk mogelijk gemaakt door de overdaad aan PK's en koppel. Ook leuk om te merken dat je eigenlijk niet merkt dat er iets achter de auto wordt meegetrokken. Vraag me sterk af of de BMW dat 'm na doet.
De Volvo krijgt komend weekend eindelijk de premium Dynaudio speakers in de voordeuren. Daarna is het geluid in de Volvo als project afgerond. Nu nog de BMW afronden. Waarbij de waarheid inmiddels wel is dat de Volvo qua geluid met kop en schouders uitsteekt boven de BMW met z'n harman kardon. Voor een groot gedeelte is isolatie de boosdoener bij de BMW. Dus daar nog wel wat werk te verrichten. Mogelijk dat de bass speakers onder voorstoelen ook nog wat verbetering gaan brengen.
Eergisteren met de Volvo een rit van 500 km gemaakt met aanhanger er achter. BMW heeft (nog) geen trekhaak. En moest zoonlief helpen verhuizen. Dus de Volvo maar ingezet. Ook geen spijt van. Zowel de Volvo als de BMW staan rondom op de gele Bilsteins. Qua stuurgevoel lijken ze wel een beetje op elkaar. Maar zo hard als de BMW door lange bochten kan, zo hard zal het me nooit met de Volvo lukken.
De Volvo krijgt wel voor en achter andere (dikkere stabilisatoren). Volgende week heeft de Volvo 370.000 km op de teller staan. Geen druppel olie en vol vermogen. Met aanhanger op LPG deed ie 1 op 7 i.p.v 1 op 8.5. Nette waarden. Voornamelijk mogelijk gemaakt door de overdaad aan PK's en koppel. Ook leuk om te merken dat je eigenlijk niet merkt dat er iets achter de auto wordt meegetrokken. Vraag me sterk af of de BMW dat 'm na doet.
De Volvo krijgt komend weekend eindelijk de premium Dynaudio speakers in de voordeuren. Daarna is het geluid in de Volvo als project afgerond. Nu nog de BMW afronden. Waarbij de waarheid inmiddels wel is dat de Volvo qua geluid met kop en schouders uitsteekt boven de BMW met z'n harman kardon. Voor een groot gedeelte is isolatie de boosdoener bij de BMW. Dus daar nog wel wat werk te verrichten. Mogelijk dat de bass speakers onder voorstoelen ook nog wat verbetering gaan brengen.