07-04-2020, 03:49 PM
Nu de Volvo ook voor premium speakers heeft is het mogelijk het geluid tussen de HK en de Dynaudio te vergelijken. Het heeft er alle schijn van dat "premium" audio systemen in auto's niet ontwikkeld zijn om veel bass te produceren maar juist een heel gedetailleerd geluid te maken.
Alle credits toch naar BMW met z'n HK systeem. Ja, de beleving qua geluid in de Volvo is beter (voordeuren, achterdeuren, hoedenplank). Maar gegeven het verschil in speakers HK made in China versus Dynaudio 16cm in alle deuren vind ik het BMW geluid verrassend goed voor de meerprijs die BMW voor dit systeem vroeg. Het grootste probleem blijft isolatie van de BMW. Als dit is opgelost, komt het geluid aardig in de buurt van de Volvo. Een compliment.
Rijdend door het inmiddels weer drukke verkeer valt me steeds meer op hoe mooi de LCI2 F20 modellen zijn ten opzichte van de nieuwe 1 serie. Eeuwig zonde dat BMW het F20 concept vaarwel heeft gezegd. Qua wegligging is een sportieve F20 de meeste auto's op de openbare weg de baas. Alleen heb je er zo weinig aan in het huidige verkeer.
Alle credits toch naar BMW met z'n HK systeem. Ja, de beleving qua geluid in de Volvo is beter (voordeuren, achterdeuren, hoedenplank). Maar gegeven het verschil in speakers HK made in China versus Dynaudio 16cm in alle deuren vind ik het BMW geluid verrassend goed voor de meerprijs die BMW voor dit systeem vroeg. Het grootste probleem blijft isolatie van de BMW. Als dit is opgelost, komt het geluid aardig in de buurt van de Volvo. Een compliment.
Rijdend door het inmiddels weer drukke verkeer valt me steeds meer op hoe mooi de LCI2 F20 modellen zijn ten opzichte van de nieuwe 1 serie. Eeuwig zonde dat BMW het F20 concept vaarwel heeft gezegd. Qua wegligging is een sportieve F20 de meeste auto's op de openbare weg de baas. Alleen heb je er zo weinig aan in het huidige verkeer.