06-04-2021, 09:49 PM
Inmiddels heb ik alle onderdelen op voorraad om de ombouw naar de 125i remmen te doen. Dat zal over enkele weken worden uitgevoerd.
Remklauwen heb ik alle 4 via Ebay.de weten te vinden. Remschijven Vooras + Achteras van Jurid en remblokken Voor + achter van Ferodo.
Afgelopen weken ben ik meer bezig geweest met de Volvo S60 T5. Na lang zoeken, diverse terugslagklepjes in het vacuüm systeem vervangen te hebben en diverse slangklemmetjes + slangetjes vervangen te hebben door nieuwe originele Volvo spullen loopt de auto nu zoals ie moet doen. Fuel Trims Long Term staan rond 0 +/- 1%. Er is nog wat ruimte mogelijk door de LPG installatie (ook een Prins) opnieuw te laten afstellen. Dan zal ie bovenin wat armer lopen, onderin wat rijker. Het blijft een auto met veel slangetjes waar dankzij de leeftijd altijd wel wat mis mee kan zijn.
Gisteren heerlijk gecruised met de Volvo. 377.000 km. Heerlijk vlot. Langere afstanden is het de fijnere auto t.o.v. de BMW. Ondanks dat de auto inmiddels 19 jaartjes jong is. Morgen komt er een Lambda spacer op de 2e lambda sensor. Dat zal vermoedelijk de storing van de efficiëntie van de katalysator doen verdwijnen. De auto is uitgerust met een RVS downpipe en een 100cells katalysator. Ook komt er LV een andere velg, aangezien de huidige velg nogal beschadigd is. Het nadeel van oude auto's bij een handelaar kopen. Langzaam maar zeker na bijna 6 jaar begint ie er optisch ook netjes uit te zien.
Qua onderstel blijft een Volvo ellendig t.o.v. de BMW. Qua remmen is de Volvo met de grote remmen van de zware XC90 de Bmw op dit moment duidelijk de baas. Maar ik hoop dat dat met de 125i remmen verleden tijd is.
Over een week of twee gaat de Volvo weer in de stalling, en mag de BMW weer lekker z'n km's maken. Op naar de 80.000 km. In bijna 3 jaar tijd zal ik dan iets meer dan 60000 km gereden hebben met de BMW. Waarvan 40000 km op LPG.
Hoe fijn de BMW ook is, qua motorgeluid zal ie de Volvo nooit overtreffen. Na vier Volvo's (3x 2,5-20V atmosferisch en 1x 2,3-20V T5) blijft de 5 cilinder sound iets magisch hebben. Drie jaar geleden de Volvo niet meer dagelijks te gebruiken. En tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. De BMW is een geweldige auto om dagelijks met veel plezier te gebruiken.
Remklauwen heb ik alle 4 via Ebay.de weten te vinden. Remschijven Vooras + Achteras van Jurid en remblokken Voor + achter van Ferodo.
Afgelopen weken ben ik meer bezig geweest met de Volvo S60 T5. Na lang zoeken, diverse terugslagklepjes in het vacuüm systeem vervangen te hebben en diverse slangklemmetjes + slangetjes vervangen te hebben door nieuwe originele Volvo spullen loopt de auto nu zoals ie moet doen. Fuel Trims Long Term staan rond 0 +/- 1%. Er is nog wat ruimte mogelijk door de LPG installatie (ook een Prins) opnieuw te laten afstellen. Dan zal ie bovenin wat armer lopen, onderin wat rijker. Het blijft een auto met veel slangetjes waar dankzij de leeftijd altijd wel wat mis mee kan zijn.
Gisteren heerlijk gecruised met de Volvo. 377.000 km. Heerlijk vlot. Langere afstanden is het de fijnere auto t.o.v. de BMW. Ondanks dat de auto inmiddels 19 jaartjes jong is. Morgen komt er een Lambda spacer op de 2e lambda sensor. Dat zal vermoedelijk de storing van de efficiëntie van de katalysator doen verdwijnen. De auto is uitgerust met een RVS downpipe en een 100cells katalysator. Ook komt er LV een andere velg, aangezien de huidige velg nogal beschadigd is. Het nadeel van oude auto's bij een handelaar kopen. Langzaam maar zeker na bijna 6 jaar begint ie er optisch ook netjes uit te zien.
Qua onderstel blijft een Volvo ellendig t.o.v. de BMW. Qua remmen is de Volvo met de grote remmen van de zware XC90 de Bmw op dit moment duidelijk de baas. Maar ik hoop dat dat met de 125i remmen verleden tijd is.
Over een week of twee gaat de Volvo weer in de stalling, en mag de BMW weer lekker z'n km's maken. Op naar de 80.000 km. In bijna 3 jaar tijd zal ik dan iets meer dan 60000 km gereden hebben met de BMW. Waarvan 40000 km op LPG.
Hoe fijn de BMW ook is, qua motorgeluid zal ie de Volvo nooit overtreffen. Na vier Volvo's (3x 2,5-20V atmosferisch en 1x 2,3-20V T5) blijft de 5 cilinder sound iets magisch hebben. Drie jaar geleden de Volvo niet meer dagelijks te gebruiken. En tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. De BMW is een geweldige auto om dagelijks met veel plezier te gebruiken.