06-27-2021, 05:38 PM
Gisteren eindelijk de BMW voorzien van een Westfalia afneembare trekhaak. Ik had nog geen einddemper die je ook moet vervangen. Toch het risico nemen...
Het past.....maar het past ook weer niet. Anyway. De trekhaak zit er onder. OP zich goed te doen....ware het niet dat mijn auto van LPG tank is voorzien....en helaas...die zit goed in de weg om daarna de elektronica aan te sluiten!
Het vulpunt van LPG hebben we (monteur en ik) gemonteerd op de trekhaak (rechts naast de trekhaak). Gisteren de kabelset via de doorvoer voor de kabels van PDC en camera naar binnen gepropt......ik kwam er niet bij. En wilde perse de kabelboom alvast zo ver aansluiten dat ie gemonteerd kon worden.
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de bijna lege LPG tank losgekoppeld. Kilo of 15. Viel goed te doen. Daarna begon de zoektocht. De zoektocht naar de juiste kabels om te verbinden. Ik had een Westfalia 13 polige trekhaak set. Mooi spul.....tot de geschakelde plus ging eigenlijk alles prima. Daarna begon de zoektocht.
Ik heb de geschakelde plus vooralsnog niet aangesloten. Ik ga er van uit dat er door de hele auto op diverse plaatsen een geschakelde plus aanwezig zal zijn. Ik heb de auto morgen weer nodig. Kabel ligt nu naast de accu te wachten op aansluiting. Hopelijk wordt het klusje niet echt een uitdaging. En is het mogelijk dit op korte termijn te vinden.
Over de uitlaat, besloten deze toch te vervangen. In Duitsland de einddemper besteld. Scheelde fors met Nederland. Voor de afwisseling eens bij een universele onderdelen leverancier die blijkbaar voldoende korting bij dealers heeft om dit ook aan klanten door te geven. Prijs nog steeds te duur. Maar helaas nodig...om de trekhaak mooi passend te laten zijn.
Heel blij de trekhaak onder de BMW te hebben. Niet dat ik hem veel gebruik. Maar zo nu en dan een karretje moet trekken is voldoende om de investering er vrij snel uit te hebben. Bovendien vind ik een trekhaak achter prettig.....schrikt achterliggers toch af.
Het past.....maar het past ook weer niet. Anyway. De trekhaak zit er onder. OP zich goed te doen....ware het niet dat mijn auto van LPG tank is voorzien....en helaas...die zit goed in de weg om daarna de elektronica aan te sluiten!
Het vulpunt van LPG hebben we (monteur en ik) gemonteerd op de trekhaak (rechts naast de trekhaak). Gisteren de kabelset via de doorvoer voor de kabels van PDC en camera naar binnen gepropt......ik kwam er niet bij. En wilde perse de kabelboom alvast zo ver aansluiten dat ie gemonteerd kon worden.
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de bijna lege LPG tank losgekoppeld. Kilo of 15. Viel goed te doen. Daarna begon de zoektocht. De zoektocht naar de juiste kabels om te verbinden. Ik had een Westfalia 13 polige trekhaak set. Mooi spul.....tot de geschakelde plus ging eigenlijk alles prima. Daarna begon de zoektocht.
Ik heb de geschakelde plus vooralsnog niet aangesloten. Ik ga er van uit dat er door de hele auto op diverse plaatsen een geschakelde plus aanwezig zal zijn. Ik heb de auto morgen weer nodig. Kabel ligt nu naast de accu te wachten op aansluiting. Hopelijk wordt het klusje niet echt een uitdaging. En is het mogelijk dit op korte termijn te vinden.
Over de uitlaat, besloten deze toch te vervangen. In Duitsland de einddemper besteld. Scheelde fors met Nederland. Voor de afwisseling eens bij een universele onderdelen leverancier die blijkbaar voldoende korting bij dealers heeft om dit ook aan klanten door te geven. Prijs nog steeds te duur. Maar helaas nodig...om de trekhaak mooi passend te laten zijn.
Heel blij de trekhaak onder de BMW te hebben. Niet dat ik hem veel gebruik. Maar zo nu en dan een karretje moet trekken is voldoende om de investering er vrij snel uit te hebben. Bovendien vind ik een trekhaak achter prettig.....schrikt achterliggers toch af.