10-16-2021, 07:43 PM
Paar weekjes S60 T5 rijden zit er weer op. Misschien maar beter ook. Maar ook wel weer jammer. Vermogen went snel, en terug in de BMW mis ik telkens de eerste paar km het vermogen van de S60. Die 5 cilinders klinken mooi. De wegligging en in het bijzonder de tractie lage snelheden en volgas is drama. De BMW is dan met z'n automaat zelfs sneller ondanks dat die op het dubbele aantal kg's per PK zit. Vanaf 60 km/uur zal de BMW snel voorsprong verliezen en daarna nooit meer in de buurt kunnen komen van de Volvo....totdat er een snelle bocht komt.
Plannen met de Volvo?
Een dikkere stabi-set monteren. Massief en 2mm dikker voor en achter 3mm en ook massief. Een bekende upgrade om het onderstel nog wat stabieler te krijgen. De upgrade zal ik samen met nieuwe draagarmen + fuseekogels uit voeren.
Een gebruikt dashboard zonder zichtbare optische schade. Dashboard wat er nu zit is niet netjes. Alles doet het. Maar storend als de auto optisch verder in nette toestand is.
Monteren van een origineel PDC systeem. Altijd handig bij parkeren. Want i.t.t. de BMW is de achterkant lastig in te schatten als je niet veel met de auto rijdt. Bovendien een leuke retrofit om uit te voeren. Qua elektronica is alles aangesloten. Wat rest is een andere bumper monteren en de sensoren in deze bumper plaatsen.
Net als de BMW moet ook de Volvo begin 2022 weer voor de APK. Een oliewissel (na 7500 km)zal dan ook uitgevoerd worden. Ook met SHell Helix Ultra 5W40 olie. Verbruik daarvan ligt rond de 1 liter op 10.000 km.
Over draagarmen. Ik heb de indruk bij de BMW dat na een krappe 100.000 km het beste van de rubbers van de voorste draagarmen er wel af is. Weet niet of dit normaal is bij BMW-tjes na krap 100.000 km. Maar betekent dat ik in 2022 toch de draagarmen op de vooras (voor en achter) zal laten vervangen.
Zoals verder geschreven in het DIY topic over luchtfilter. Ik vervang die dingen max. elke 15.000 km. En merk na vervanging een vrij sterke daling van het verbruik. Zodanig dat ik me afvraag of anderen hier ook ervaring mee hebben. Feit is dat de auto er prima mee rijdt. En voor de kosten hoef je het niet te laten. Half december tot slot mag de auto voor de APK. En in Januari weer tijd voor verse motorolie. Dat zal dan voor de 3e keer de Shell Helix Ultra 5W40 LL01 olie zijn. Sofar so good. Geen merkbaar olieverbruik vooralsnog. En hoop dat ik dat nog lang vol houd.
Plannen met de Volvo?
Een dikkere stabi-set monteren. Massief en 2mm dikker voor en achter 3mm en ook massief. Een bekende upgrade om het onderstel nog wat stabieler te krijgen. De upgrade zal ik samen met nieuwe draagarmen + fuseekogels uit voeren.
Een gebruikt dashboard zonder zichtbare optische schade. Dashboard wat er nu zit is niet netjes. Alles doet het. Maar storend als de auto optisch verder in nette toestand is.
Monteren van een origineel PDC systeem. Altijd handig bij parkeren. Want i.t.t. de BMW is de achterkant lastig in te schatten als je niet veel met de auto rijdt. Bovendien een leuke retrofit om uit te voeren. Qua elektronica is alles aangesloten. Wat rest is een andere bumper monteren en de sensoren in deze bumper plaatsen.
Net als de BMW moet ook de Volvo begin 2022 weer voor de APK. Een oliewissel (na 7500 km)zal dan ook uitgevoerd worden. Ook met SHell Helix Ultra 5W40 olie. Verbruik daarvan ligt rond de 1 liter op 10.000 km.
Over draagarmen. Ik heb de indruk bij de BMW dat na een krappe 100.000 km het beste van de rubbers van de voorste draagarmen er wel af is. Weet niet of dit normaal is bij BMW-tjes na krap 100.000 km. Maar betekent dat ik in 2022 toch de draagarmen op de vooras (voor en achter) zal laten vervangen.
Zoals verder geschreven in het DIY topic over luchtfilter. Ik vervang die dingen max. elke 15.000 km. En merk na vervanging een vrij sterke daling van het verbruik. Zodanig dat ik me afvraag of anderen hier ook ervaring mee hebben. Feit is dat de auto er prima mee rijdt. En voor de kosten hoef je het niet te laten. Half december tot slot mag de auto voor de APK. En in Januari weer tijd voor verse motorolie. Dat zal dan voor de 3e keer de Shell Helix Ultra 5W40 LL01 olie zijn. Sofar so good. Geen merkbaar olieverbruik vooralsnog. En hoop dat ik dat nog lang vol houd.